Korábban tél végén, nyáron vagy éppen ősszel rendezték meg ezt a megmérettetést, de legutóbb egy nagy fordulattal áprilisra került a verseny. Erre azért volt akkor szükség, mivel a tavaszi stabilabb időjárás miatt jobban tervezhető volt a futam. Az időjárásra idén valószínűleg nem lesz panasz, ugyanis verőfényes napsütés várható, esőnek nyoma sem lesz. 35 fokos hőmérséklet várható, amivel az év egyik legforróbb ralija vár a mezőnyre, s bizony ez sem könnyíti meg a csapatok dolgát.

Minden résztvevő tiszta lappal indul, hiszen sem a versenyzőknek, sem a csapatoknak nincs innen korábbi tapasztalata. Az autóbeállítás, a gumiteljesítmény és gumihasználat terén sem lesz senki előnyben, ráadásul mivel nem volt megengedve a törökországi tesztelés, senkinek semmi rálátása nem lesz az utak állapotára. Igen érdekes kis rali elé nézünk a hétvégén, nemigaz? Persze a csapatok felkészületlenül nem utaznak el. Portugáliában, Görögországban és Dél-Franciaországban teszteltek és próbálták az autók beállításait a legjobban eltalálni, de az, hogy mennyire végeztek jó munkát, majd csak a hétvégén derül ki.

A legjobb pilóta jutalma ráadásul nem csak a versenynaptárba hosszú kihagyás után visszakerülő Török Rali győztes trófeája lesz. A Török Automobil Szövetség felajánlotta a győztes, valamint családja és barátai számára egy luxusjacht egy hetes használatát a Török Riviérán. Nem is lehetne jobb alkalom a győztes csapat számára, hogy egy hajókázással búcsúztassa a nyarat az egyik legszebb európai nyaralóhelyen. S csak érzékeltetésképpen, hogy milyen régen rendeztek utoljára Törökországban világbajnoki ralifutamot. Legutóbb, 2010-ben még Kimi Raikkönen is rajthoz állt ezen a ralin, s nem is akármilyen eredményt ért el. Ötödik lett, közvetlenül Sebastien Ogier mögött. A Citroen finn pilótája ezzel legjobb ralis eredményét szerezte meg Törökországban.

A rali
A Török Rali központja ebben az évben Marmarisban, egy üdülővárosban lesz berendezve. A rali ezúttal a központ körüli finom, széles utak és a Mugla melletti kegyetlen köves utak keveréke lesz. A verseny csütörtökön a Marmarisban megtartott szuperspeciális utcai szakasszal veszi kezdetét. Ez az esemény bizonyára nagy tömegeket – mind rajongókat, mind nyaralókat – vonz majd ide, a város festői kikötőjébe. A 2018-as Török Rali nagyon kompakt lesz. A 17 gyorsasági szakasz 312,44 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 875,34 km.

Az elmúlt időszak Török Rali győztesei:
2010 S Loeb (Citroën)
2008 M Hirvonen (Ford)
2006 M Grönholm (Ford)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 S Loeb (Citroën)
2003 C Sainz (Citroën)

A világbajnokság állása a Német Ralit követően:
Egyéni
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 172 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 149 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 136 pont
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 88 pont
5. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 65 pont
6. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 55 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 52 pont
9. Mads Östberg (NOR) Citroen WRT 48 pont
10. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 47 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 254 pont
2. Toyota Racing WRC 241 pont
3. M-Sport WRT 224 pont
4. Citroen WRT 159 pont