A Pikes Peak hegyi felfutón a Peugeot megmutatta, hogy igenis tud ütőképes versenyautót készíteni a semmiből – korábban nem nagyon építettek hegyi felfutó versenyautókat. Azonban van a Peugeot Sport történelmének egy versenye, amely nagyon is kedves a franciáknak, a nyolcvanas évek végén uralták a Dakart, sorozatban ötször győztek. Először a Peugeot 205 T16-ossal, majd miután átkarosszálták az autót, a 405 T16-ossal.

Most is egyértelműen a győzelem a célja a franciáknak, de most egy kicsit más irányból közelítik meg a kérdést. Amíg régen egy B csoportos raliautót alakítottak át tereprali-autónak, most egy teljesen egyedi konstrukciót készítettek. A Peugeot 2008-as szabadidő-autóhoz próbálták meg hasonlatossá tenni a megjelenést, ami jelen esetben a lámpák átvételét jelenti, egyébként teljesen új konstrukcióval van dolgunk.

A technikáról most még csak annyit árultak el, hogy az ülések mögött egy dízelmotor dolgozik, és az a hátsó kerekeket hajtja. A több, mint 10 000 kilométeres össztávú versenyen nagy előnyt jelent a körülményekhez képest takarékos dízelmotor, a hátsókerékhajtás meg sokkal egyszerűbb technikát jelent, és volt már rá példa, hogy az ilyen autók is jó eredményt értek el. Néhány extrém szakaszt leszámítva úgyis padlógázas száguldásról szól a Dakar, márpedig ezen a téren jó adottságai vannak a Peugeot 2008 DKR-nek: hatalmas ballonos gumikon gördül, nagyok a rugóútjai.

Tapasztalt pilótákban se szenvednek hiányt, ezúttal nem veszik kölcsön a Citroëntől Sebastien Loeb-ot, hanem Carlos Sainz és Cyril Despres-t szerződtették – a spanyol pilóta már nyert Dakart, francia csapattársa motorkerékpárosként diadalmaskodott már öt alkalommal a híres tereprali-versenyen.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!