Az első kínai művész, egyben az eddigi legfiatalabb az 1978-ban született Cao Fei, aki BMW Art Car-t készíthetett, sorban a 18-at. Két évvel ezelőtt indult az együttműködés, először az autógyár múltjával és gyáraival ismerkedett meg, női autóversenyzőt is kísért, mielőtt kidolgozta a koncepcióját, amelyet aztán a BMW zsűrije elfogadott.

A BMW M6 GT3-as versenyautónak érintetlenül hagyták a csupasz karbon karosszériáját, mindössze annyi történt, hogy pár helyen a fényes és a selymes felületek váltakoznak. Az igazi műalkotás a virtuális térben történt, azaz megfelelő szemüveg használatával élvezhető csak igazán az alkotás, de a megfelelő alkalmazás letöltésével okostelefonon-táblagépen is megcsodálható. Május 31-én leplezték le a kész művet a pekingi Minsheng Művészeti Múzeumban.

Novemberben egyébként az FIA GT World Cup macaui futamán rajthoz áll majd a 18. BMW Art Car, Augusto Farfus vezeti majd. Pontos műszaki adatokat nem árultak el, így csak annyi ismert, hogy a saját tömeg vezetővel 1300 kg alatt marad, a 4,4 literes V8-as biturbó pedig legfeljebb 585 lóerős lehet – mindkét értéket a megfelelő versenykategória szabályzatához állítják be.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!