Érezhetően boldog volt, amikor tegnap reggel felhívott. Mondjuk nem csodálkoztam rajta, hiszen úgy várta már ezt a pillanatot, mint a karácsonyt: minél előbb ki akarta próbálni az idei versenygépet, szeretett volna végre benne ülni, menni néhány kilométert, érezni az erőt, a gyorsaságot – a versenyzés örömét. A múlt héten mindezt megkapta, hiszen a JAS Motorsportnál elkészült a Hondája. Olaszországban, egy Milánó melletti „nevenincs” versenypályán tesztelhette, s a tapasztalatairól tegnap így beszélt lapunknak.

– Nagyon vártam már ezt a pillanatot, sok idő eltelt a tavalyi utolsó verseny, a makaói futam óta – mondta Michelisz Norbert. – Majdhogynem számoltam a perceket. Januárban még abban bíztam, hogy március elején már kipróbálhatom, sajnos kicsit eltolódott az időpont. A gép egyébként nagyon más, mint a tavalyi. A kinézete hibátlan, igazi versenyautó, nagyon tetszik! A formája sokkal jobb, nagyobbak a légterelők, szélesebb az autó, és nagyobbak, szélesebbek a kerekek is. Sok időt azért nem tölthettek együtt, Michelisz mindössze kétszáz kilométert hajthatta az új Hondát – összehasonlításképpen: a Citroën több mint tízezret tesztelt már, a gyári hondások pedig mintegy ötezerötszáznál tartanak. Ez van, ezzel kell főzni.

– A teszteken én is ott voltam, láttam, hogy ez a Honda gyorsabb a tavalyinál, de hogy ennyivel, azt nem hittem volna. Az első kör arról szólt, hogy megszokjam, most milyen gyorsan történnek körülöttem a dolgok. Ez a kétszáz kilométer arra nem volt elég, hogy a finomságokat megérezzem, de ismerkedésnek jó volt. Az biztos, hogy így már előrébb tartunk, mint tavaly, ráadásul nagyon megbízhatóan működött az autó, egy köhögés nem volt. Épp ezért abban bízom, hogy az első néhány verseny most nem a gyermekbetegségek orvoslásáról fog szólni, hanem a kilométerek gyűjtögetéséről – fogalmazott Michelisz. És persze azért néhány pontot sem lenne rossz összekaparni. A riválisokkal szemben nem szabad a szezon elején túl nagy hátrányba kerülni, mert azt nehéz lesz a folytatásban ledolgozni, morfondírozott Michelisz. Ugyanakkor most tényleg a megtett kilométerek a legfontosabbak, mert rengeteg új információval szolgálnak. A cél pedig az, hogy a Hungaroringre, az idény harmadik versenyére minden rendben legyen, minden klappoljon.

– Számomra természetesen ez a legfontosabb. Szeretnék a Hungaroringen, magyar közönség előtt egy jó versenyt produkálni. Azt egyébként még nehéz lenne megmondani, hogy mikor érek majd a gyári hondások szintjére, miként azt sem tudom, mire leszünk majd képesek ebben a mezőnyben. Amely nagyon erős: jött például a Citroën, amely költségvetésben, szaktudásban olyan szintet hozott a WTCC-be, ami eddig ismeretlen volt. A Hondánál négyszer több pénzből gazdálkodnak, az egyik pilóta pedig a rali-világbajnok Sebastian Loeb, a másik a négyszeres túraautó-világbajnok Yvan Müller… Ennek ellenére bízom benne, hogy ha minden jól megy, felérünk az ő szintjükre, de erre a szezon első harmada előtt nem nagyon látok esélyt – mondta Michelisz. Mi pedig abban bízunk, hogy a korábbi évekhez hasonlóan hoz majd jó néhány dobogós helyet, s lesz közte legalább egy futamgyőzelem is. Nem lesz könnyű, de ahogy fogalmazott, őt kifejezetten motiválja, hogy ilyen kiváló pilótákkal kell versenyeznie: „Akkor igazán édes a siker, ha ilyen mezőnyben állhat dobogóra az ember!

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!