Mindig is tudni lehetett, hogy a Ford F-150 Raptor valójában egy tereprali-versenyautó, amire a legjobb bizonyíték, hogy az idei szezontól kezdve külön erre a típusra szabtak egy kategóriát a Best in the Desert nevű szervezet által rendezett, alapvetően sivatagi versenyekből álló bajnokságon.

Ráadásul a szabályzat azt is kimondja, hogy a lényegi dolgokon nem lehet változtatni, a 3,5 literes, 450 lóerős V6-os biturbóhoz nem szabad hozzányúlni, a kipufogórendszert is csak a katalizátor után lehet lecserélni, és a gyári 10 fokozatú automatikus váltót is szériaállapotában – beleértve a szoftvert is – kell meghagyni. A felfüggesztés bekötési pontjaihoz se szabad hozzányúlni, aki nagyon akarja, az más lengőkarokkal, rugókkal és lengéscsillapítókkal módosíthatja autójának tudását.

A biztonsági felszerelések közül a teljes bukókeret, hatpontos biztonsági öv, verseny kagylóülés és a biztonsági üzemanyag tank kötelező. A gyári alváz és hajtáslánc a Ford állítása szerint elég robosztus ahhoz, hogy különösebb gond nélkül elviselje akár az egész versenyszezon megpróbáltatásait. A versenyen egyébként akár az utcai kivitelhez is elérhető, BF Goodrich All-Terrain KO2 abroncs használható, azaz nem kell feltétlenül speciális gumikra költeni. A Ford F-150 Raptor elektronikus menetdinamika-programjai között egyébként van Baja mód, amelyet kifejezetten a nagy sebességű sivatagi száguldáshoz optimalizáltak. Erre mondják azt, hogy kulcsrakész versenyautó a szalonból.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások