A tegnapi győztes Kimi Räikkönen csapata, a McLaren-Mercedes már a vasárnapi futamon új támogatóval szerepelt. A Westet a világ legnagyobb szeszesital-gyártója, a Diageo váltotta fel az Európai Unióban ma életbe lépő dohányreklám-tilalom miatt. Az ezüst nyilakra és a pilóták ruháira is a Johnnie Walker whiskymárka került. A társaság évente 15 millió fontot (5,3 milliárd forint) fizet a csapatnak. A cég ezenfelül kétmillió font értékben világméretű reklámkampányt indít a felelősségteljes vezetés elterjesztéséért.

Az EU-ban mától a korábbi televíziós tiltás után a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása. A tiltás miatt Bernie Ecclestone korábban jelezte, kivonulhat az F1 az európai országokból. Nem véletlen, hogy egyre több az új helyszín: a malajziai és a bahreini futam után három hét múlva először ad otthont az F1-nek Törökország.

Amíg egyébként a hagyományos európai rendezők többségénél csökkent a helyszíni nézőszám, addig az ázsiai országokban hatalmas az érdeklődés a verseny iránt. Az F1-es futam jövője a dohányreklámok betiltása miatt hosszú távon Magyarországon sem biztos. Nagy kérdés, kaphat-e mentességet az EU-tól a Magyar Nagydíj azzal, hogy nemzetgazdasági szempontból fontos események sorába emelik a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényben. A tegnapi futamot mindenesetre mintegy 65 ezren látták – jelezték a szervezők érdeklődésünkre, a három nap alatt pedig összesen 215 ezren látogattak ki. Legtöbben, 120 ezren pénteken érkeztek a helyszínre, igaz, közülük több tízezren 20 forintos akciós jeggyel lehettek kint a mogyoródi pályán.

Az utóbbi években egyébként folyamatosan csökkent a nézőszám és ezzel párhuzamosan a jegybevétel is. A mostani futam előtt Betegh Sándor, a fővárosban 12 szállodát üzemeltető Danubius Hotels csoport vezérigazgatója lapunknak jelezte: az utóbbi évek messze legrosszabb eredménye születhet a Danubius számára a hét végi Formula 1-es futam alatt. Mint mondta, a foglaltság több mint 15 százalékkal kisebb volt, mint egy évvel korábban.

Az F1 megrendezését a magyar állam közel 3 milliárd forinttal támogatja. A gazdasági tárca szerint az idelátogató turisták átlagban 250 eurót költenek naponta, ez 170 ezres nézőszám esetén hárommilliárd forintos áfabevételt jelenthet.