A Qualisport csapat harmadjára vágott neki a Selyemút Ralinak, fő célkitűzésük két 16. helyezés után a top 10-be kerülés volt – amit sikerült teljesíteniük. Bár a Scania versenykamion futóműve a most első ízben használt Reiger lengéscsillapítókkal sokat javult, a technikai ördöge hol defektek, hol a stabilizátorkar meghibásodása, hol pedig a rugókötegek törésével köszönt be, de a csapat mindvégig harcolt a gyári Kamazokkal gazdagon tűzdelt mezőnyben. Két szakasszal a verseny vége előtt előreléptek a 10. pozícióba, s egészen az asztraháni Kreml mellett felállított célpódiumig megőrizték azt, ráadásul az utolsó, 87 kilométer hosszú menet során igazi örömkamionozást produkáltak.

„Nagyon élveztük az utolsó napot, jó érzésekkel érkeztünk meg az Asztrahán szívében felállított célkapuhoz” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós. „A mai utolsó szelektív is nagyon nehéz volt, a már korábban megismert területen egészen új nyomvonalon küldtek át bennünket, csak a Volga partján található óriásdűne volt újdonság. Ez még a kamionokat is komoly próba elé állította. Nem kérdéses, hogy dolgos, kemény versenyen vagyunk túl, a csapatom minden tagja a maximumot nyújtotta. Ennek köszönhetően értünk el lényegesen jobb eredményt az előző két évinél. Természetesen most is rengeteg új tapasztalatot szereztünk, amelyeket igyekszünk hasznosítani a kamion további fejlesztése során.” A Qualisport versenytrióját ezúttal is háromfős asszisztencia-stáb segítette a 2013-as Silk Way Rally-n, a szervizkamion személyzetét Várda Ferenc, Tóth Lajos és Mészáros Sándor csapatmenedzser alkotta.

„Nem adták olcsón a helyezéseket, még a mai szakasz legvégére is beraktak egy nehéz homokhegyet. Fel kellett menni, aztán a tetején balra, végül jobbra le. Onnan gyönyörű kilátás nyílt a Volgára, nekünk mégsem ez számított, hanem az, hogy megláttuk a T2-es kategóriában a legnagyobb ellenfelünket, ahogy ott ásott jónéhány versenyző társaságában. Napok óta percek választottak el bennünket egymástól, úgy látszik a dűne nekünk szavazta meg a harmadik helyet” – számolt be Sebestyén Sándor a cél előtti utolsó kilométerekről. A pilóta szerint eszméletlen kemény volt az utolsó 87 kilométer Asztrahán körül, a táborban viszont már minden négyzetméteren fieszta-hangulat volt. „Mindketten rettentő boldogok vagyunk, nagy eredmény ez, mondhatnám, hogy az idei év csúcsa. Megmutattuk, hogy egy széria Toyotával is végig lehet csinálni az egészet, ráadásul a több mint 80 indulóból a 20. helyen végeztünk összetettben, rengeteg lényegesen drágább épített versenyautót megelőzve” – emelte ki.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!