Az eredetileg tervezett 486 kilométernyi szelektív helyett a versenyzőknek csak 305 kilométert kellett teljesítenie Kalmükföld fővárosáig, Elistáig. Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a futam rajtja óta először tapasztalt technikai gondokat a Scanián: a versenykamion két stabilizátora megadta magát a szelektíven, amit csak körülbelül félórás időveszteséget eredményező javítási munkálatokkal tudtak orvosolni.

„Sajnos megvolt az első komolyabb műszaki problémánk, a stabilizátorkarok meghibásodása és a javítási munkák miatt sok időt veszítettünk” – értékelt a nap végén Kovács Miklós. „Úgy gondolom, hogy a versenyigazgató jó döntést hozott a szakasz rövidítésével, mert ma is látható volt, hogy a verseny kezd egyre brutálisabbá válni. Egyre többen esnek ki, pedig a vége még mindig nagyon messze van. A mai menet rövidítve is durva volt, az elején pattogós, dobálós részeken autóztunk, majd jött a tempósabb sztyeppe. A táborba érve sajnálattal értesültünk arról, hogy Fazekas Karcsi barátunk nem tudja folytatni. Számunkra innentől fogva elsősorban az a cél, hogy a tavalyi és a tavalyelőtti Silk Way után ezúttal is biztonsággal eljussunk a célig.”

„Ma az eleje volt a legkeményebb, ismét egy motocross-szerű, dobálós pályát kaptunk. Az ezt váltó dűnék már szimpatikusabbak voltak, jól siklottunk a puha, mély homokon. Úgy kell elképzelni ezt a részt, mintha egy 100 kilométeres homokbánya lenne, kevés viszonyítási ponttal. Elégedett vagyok az eredményünkkel, de még van néhány nap, fel kell kötni a gatyát!” – foglalta össze Sebestyén Sándor. A feszültség egyébként egyre nagyobb, külön felhívták a versenyzők figyelmét a biztonsági övek használatára, mert több sportoló gerince is megsérült a bukásokban. Az autósoknál a Sebestyén Sándor és Bognár József a Sandlander csapatának képviseletében a 26. helyen áll a Toyotával, ami egyben a T2-es géposztály 3. pozícióját jelenti számukra, a Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős az 5. pozíciót birtokolja.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!