Első körben Spanyolországban hirdetik meg azt az egyautós ralibajnokságot, amelyben csak és kizárólag a Dacia Sandero raliautók indulhatnak. A 75 lóerős teljesítmény ellenére igen izgalmasnak ígérkeznek a futamok, hiszen a pilótáknak nincs sok vesztenivalója.

Adók nélkül 6600 euróért lehet megvásárolni a fapados Sanderot a spanyol forgalmazónál, ezen felül még 5600 euró a RenaultSport szakemberei által összeállított biztonsági csomag, amely FIA-szabályoknak megfelelő bukókeretet, tűzoltóberendezést is tartalmaz. A forgalmazó szerint könnyen beszerelhető a készlet az autóba, amely a szerelés és forgalomba helyezés költségeivel együtt is kijön mintegy 17 000 euróból, egy egészt szezont pedig ki lehet hozni 30 000 euróból. Ez a ralisportban nagyon kedvező összeg.

A spanyol CERA (Campeonato de EspaÑa de Rallyes de Asfalto) sorozaton belül kerül kiírásra a Sandero-kupa, tehát csak aszfaltos futamokon indulnak majd az autók, nem kell a különböző talajviszonyoknak megfelelő felfüggesztést cserélni, a motor és a hajtáslánc széria marad, ennek megfelelően gyári alkatrészekből olcsón szervizelhető. A 75 lóerő egyébként nem minden, a most bemutatott biztonsági készlet felhasználásával várhatóan 2015-ben dobja piacra a RenaultSport a Sandero R2-es változatát, amelyben már szekvenciális váltó és 1,6 literes szívómotor dolgozik majd – ez lesz utóda a Twingo R2-es raliautónak, amely a szériaváltozat Smart-technikára váltása miatt búcsúzik a versenysporttól.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!