Sallangok nélkül is vad a Honda NSX

2016. március 24. (csütörtök)

A versenyautó-változatban csak a 3,5 literes, V6-os biturbót hagyják meg, mindhárom villanymotortól, és így az összkerékhajtástól is megszabadulnak.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Rengeteg pénzt és energiát ölt a Honda az új NSX kifejlesztésébe, a pénz nagy része a bonyolult hibrid hajtásra ment, amelyben összesen négy darab hajtómotor jut szerephez: két villanymotor hajtja az első kerekeket, egy villany- és egy benzinmotor pedig a hátsókat – utóbbinál egy 9 fokozatú, dupla kuplungos váltó is szerephez jut.


A New Yorki Autószalonon leleplezték az FIA GT3-as kategóriájának megfelelően felépített versenyautót, amely megszabadul minden felesleges ballasztnak ítélt dologtól: kényelmi felszerelések, hibrid hajtás... A 3,5 literes, biturbó V6-os hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Megtartják az utcai autónál is használt alumínium térvázat, azonban a külső karosszériát jelentősen módosítják annak érdekében, hogy az a lehető legtöbb leszorító-erőt termelje – a spoilerek méretét a szabályzat határozza meg, szóval ezen a téren lehet sokat nyerni a vetélytársakhoz képest.

Az Egyesült Államokban gyártott autónak a versenyváltozatát a japán központ segítségével készítették el, Európában is tesztelik majd több versenypályán, mielőtt az ősszel az FIA-hoz viszik homologizációra. A tervek szerint a 2017-es szezonban már rajthoz állhatnak az első ügyfelek a kontinenstől függően Acura vagy Honda néven futó NSX GT3-assal. Arról egyelőre nincs szó, hogy a hibrid hajtást is engedő GTE kategóriának megfelelő versenyautót is készítenek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Sallangok nélkül is vad a Honda NSX

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér