Érdekes, hogy az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) nem tudja eldönteni, hogy mikor jobb megrendezi ezt a versenyt, hiszen különböző időpontokban, hol őszi, hol tavaszi, ezúttal pedig nyári időpontban kerül sorra a versenynaptárban. Újdonság az előző évekhez képest, hogy idén a rendezők a kompaktabb útvonalnak köszönhetően mindössze két nap alatt rendezik meg azt a ralit, amely tavaly négy nap alatt zajlott.

2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatoknak feltérképezni a verseny különleges kihívásait. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.

Nehéz megjósolni, hogy ki lesz a hétvége favoritja, hiszen eddig Sebastien Loeb volt az ász Szardínián. Tavaly Loeb világbajnoki címével a zsebében kiesett a versenyből, s a Citroen a csapat másodszámú pilótáját, Mikko Hirvonent segítette hozzá a győzelemhez. Hirvonen mellett két fordos pilóta, Jevgenyij Novikov és Ott Tanak állhatott fel a dobogóra. Idén várhatóan a Sebastien Ogier – Jari-Matti Latvala páros fog megküzdeni a Citroen pilótáival az dobogós helyekért. Ogier közülük is kiemelkedik nem csak idei eredményei jogán, hanem amiatt is, hogy tavaly egy Skoda Fabia volánja mögött ő volt az első, akinek sikerült a leggyorsabb szakaszidőt begyűjtenie egy Super 2000-es autóval. A WRC2 kategóriában ismét szurkolhatnak a Robert Kubica rajongók, hiszen a lengyel pilóta megtáltosodva első WRC 2 –es győzelmétől (az Akropolisz Ralin), folytatásra törekszik második otthonában, Olaszországban is.

Érdekesség, hogy miután a veterán Nasser Al-Attiyah egyéb katari elfoglaltságai miatt nem tud rajthoz állni a hétvégi viadalon, egy ifjú walesi tehetség, Elfyn Ewans kap lehetőséget arra, hogy megmutassa, mit tud kihozni a Qatar WRT Fiestájából. Nem véletlenül esett a választás a 2012-es WRC Academy Cup győztesére, hiszen Portugáliában a Qatar színeiben állt rajthoz a WRC2 kategóriában.

A rali

A 2013-as Olasz Rali két napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 304.40 km-t tesz majd ki. A szabadedzés és az időmérő edzés csütörtökön folyik a 3,86 km-es Monte Pinu szakaszon, nyugatra a rali tradicionális főhadiszállásától, Olbiától. A Power Stage-et pedig az utolsó előtti szakaszon, a Monti Di Ala’-n rendezik. A befutó ezúttal nem Porto Cervóban, hanem Olbiában lesz.

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:

Pilóták 1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 126 pont 2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 74 pont 3. Sebastien Loeb Citroën WRT 68 pont 4. Mikko Hirvonen Citroën WRT 63 pont 5. Thierry Neuville Qatar WRT 50 pont 6. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 47 pont 7. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 46 pont 8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT 31 pont 9. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 30 pont 10. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 25 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 180 pont 2. Citroën WRT 164 pont 3. Qatar M-Sport WRT 83 pont 4. Qatar WRT 71 pont 5. Abu Dhabi Citroen WRT 29 pont 6. Jipocar Czech National Team 27 pont 7. Volkswagen Motorsport 2 26 pont 8. Lotos WRC Team 12 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!