Az Argentin Rali óta eltelt egy hónap várhatóan elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira Szardínia szigetén, az Olasz Rali helyszínén. Ami az esélyeket illeti, Sebastien Ogier várhatóan folytatja menetelését Itáliában is. Bár tavaly már elmondta, hogy az Olasz Rali nem tartozik a nagy kedvencei közé, mégis ő várható idén is a dobogó tetejére. 2013-ban VW-s csapattársa, Jari-Matti Latvala lett a harmadik helyezett. A népautós szendvics közepén a Ford Fiestával versenyző Thierry Neuville ért célba a második helyen, pályafutása addigi legjobb helyezésével.

„Tökéletesen sikerült a rali annak minden pillanatában. Nyomtam a gázt, mikor arra volt szükség, majd óvatos voltam az abroncsok számára durvább és veszélyesebb terepen. A végén tökéletes győzelmet szereztem.” – nyilatkozta elégedetten Ogier a 2013 Olasz Rali végén.

A VW francia pilótája azonban alulmaradt Latvalával szemben az ezt megelőző ralin Argentínában, de a címvédő biztos abban, hogy Szardínia jobban fekszik majd neki és megnyerheti a versenyt. Egy biztos, az első nap kifoghat rajta, hiszen murván elsőként rajtolni hátrányt jelenthet. Ő fogja söprögetni az utat az utána következő riválisok előtt.

Az egyéni ponttábla harmadik helyezettje, a Citroen pilótája, Mads Östberg is nagyon feni a fogát az olaszországi dobogóra. Az Argentin Rali neki sem sikerült jól, hiszen már az első gyorsasági szakaszon kiesett, majd végleg búcsút mondott a ralinak az utolsó nap. Ott nem szerzett pontot, de most biztos, hogy idei harmadik dobogós helyét (Svédország és Portugália után) begyűjti azon a futamon, ahol már nagy gyakorlatra tett szert. Mióta versenyez ugyanis a norvég pilóta részt vett minden Szardínia/Olasz Ralin. Tavaly nyolcadikként ért célba, de 2011-ben ötödik, a rá következő évben pedig negyedik lett.

10 éve rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.

A rali

A 2014-es Olasz Rali ismét három napon át tart, s a 17 gyorsasági szakasz 364.54 km-t tesz majd ki. A hőmérséklet várhatóan eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt. A nyitó éjszakai rajtceremónia és a sziget fővárosában, Cagliariban rendezett gyorsasági szakasz újítás az idei évben. Emellett az eddig megszokott Olbia helyett Alghero ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. Az utolsó gyorsasági szakasz (17.) a Cala Flumini lesz a Power Stage, ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők.

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:

Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 112 pont 2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 88 pont 3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 48 pont 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 48 pont 5. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 40 pont 6. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 32 pont 7. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 31 pont 8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 26 pont 9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 22 pont 10. Bryan Bouffier (FRA) M-Sport WRT 18 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 187 pont 2. Citroën WRT 90 pont 3. M-Sport WRT 68 pont 4. Hyundai WRT 55 pont 5. Volkswagen Motorsport 2 52 pont 6. Jipocar Czech National Team 24 pont 7. RK M-Sport WRT 12 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!