Ötödik helyen végzett a kalocsai alakulat az Africa Eco Race-en

2016. január 13. (szerda) Tapodi Kálmán/baon.hu

Ásás, technikai gondok, hátfájás. Sok minden nehezítette a Qualisport dolgát, de végül célba ért a kalocsai csapat az afrikai megmérettetésen.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A baj néha csőstül jött az Africa Eco Race egyes szakaszain a dunaszentbenedeki Qualisport kamionosai számára, akik az 5. helyen zárták a „klasszikus Dakar” útvonalon zajló, közel 6 ezer kilométeres versengést.


Fotó: Qualisport Fotó: Qualisport
A Scania-trió előbb a dűnék foglya lett és a sok ásás miatti időveszteség miatt félbeszakították a szelektív szakaszt. Másnap technikai gondok fékeztek a magyar kamionosokat. A megpróbáltatásoknak ezzel nem volt vége. Az 1100 lóerős kamiont egész éjjel javították, a differenciálmű síktárcsájának pótlásához a Kamaz gyári csapatától kaptak segítséget, és hajnalra végeztek a szereléssel. A rajt után nem sokkal azonban ismét a napi penzum feladására kényszerültek.

– A rajtot bevállaltuk, de csak 16 kilométert teljesítettünk, ugyanis rettenetesen fájt a hátam. Amikor holtfáradtan megérkeztünk, kiszállás közben megcsúszott a lábam és leestem a földre a fülkéből. Az orvosok éjjel is, hajnalban is megnéztek, végül saját felelősségre rajtoltam, de amikor éreztem a fájdalmat, úgy döntöttünk, hogy inkább kiállunk. Sok már úgysem múlik ezen – kesergett Kovács Miklós pilóta, akinek eltökélt szándéka volt, hogy teljesítik az utolsó mért szakaszt. A küldetést végül sikerrel teljesítették és a majd 10 tonnás monstrummal megérkeztek a szenegáli fővárosba, Saint Louisba.

– Nagyon élveztem a szombati szakaszt. Ha már az előző pár nap ennyire pocsékul alakult, mindenképpen versenykörülmények között akartam elbúcsúztatni az idei futamot. Az első 15-20 kilométer után éreztem, hogy nem lesz gond a hátammal, így egyre bátrabban mentünk, a legnagyobb dűnéknek is padlógázzal ugrottunk neki. Volt egy kisebb lapátolásunk is, de mindenért kárpótolt, hogy a folytatásban nagy sebességgel száguldozhattunk és néhol 20-25 métereket repültünk – mesélte mosolyogva Kovács Miklós, aki már hetedik alkalommal vett részt ezen a versenyen.

A Qualisport 2 óra 24 perces szakaszideje a kamionos kategória 5. legjobb ideje volt. Mivel a vasárnapi zárószakasz eredménye már nem számított bele a végeredménybe, a félbeszakításokért járó 39 órás időbüntetéssel Kovács, valamint két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő az 5. pozícióban fejezte be az idei Africa Eco Race küzdelmeit.

A Kamazok maradtak a sivatag királyai

A monstrumok között egyébként a Kamaz gyári csapatának CNG üzemű gépét hajtó Szergej Kuprijanov volt a nap legjobbja, a végső sikert pedig márkatársa, Anton Shibalov szerezte meg, aki immáron háromszoros győztesnek mondhatja magát. Az autós kategóriában Mathieu Serradori nyerte a szakaszt Protójával, a francia pilóta ráadásul ezzel az eredménnyel az összesítés 4. helyéről a 3. pozícióba kapaszkodott fel. Kanat Shagirov az utolsó napon növelte is előnyét a tabellán Pascal Thomasse-szal szemben, ezzel a kazah pilóta negyedik próbálkozásra megszerezte a győzelme.

A Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége a 13. helyen zárta a napot, az összesítésben pedig hasonló pozícióban zárják a viadalt.
A motorosoknál nagy bukásokat hozott a tizenegyedik versenynap: a címvédő-listavezető norvég Pal Anders Ullevalseter nem kockáztatott, megelégedett a 3. hellyel a napi szakaszon, ám megtehette, hiszen győzelmét senki nem tudta veszélyeztetni. A KTM-es versenyző több mint 6 órányi előnnyel végzett üldözője, a brit Andrew Newland előtt, begyűjtve ezzel az újabb trófeát. Vasárnap már csak 24 kilométernyi örömszáguldás várt a talpon maradt résztvevőkre, akik az Atlanti-óceán partján végigdöngetve érkeztek a célceremónia helyszínére, a Rózsaszín-tóhoz.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ötödik helyen végzett a kalocsai alakulat az Africa Eco Race-en

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér