Alig egy hét és a Formla-1-es mezőny két és fél hetes nyári vakációja előtt megérkezik a Hungaroringre, a jubileumi 20. Magyar Nagydíj helyszínére. A jelenleg a világbajnokságban vezető Fernando Alonso második lett a Brit Nagydíjon és harmadik a tavalyi Német Nagydíjon. A spanyol sztárpilóta véleménye szerint az autók tartóssága kulcsfontosságú tényező lesz a hockenheimi forró futamon. Az abroncsokat különösen próbára teszi majd a rendkívül felmelegedett aszfalt, amely miatt a csapatnak az elmúlt két évben gondjai is voltak a hátsó gumikkal. Így az abroncsháború ismét fellángolhat ezen a hétvégén. A Bridgestone véleménye szerint a versenynaptár két legkeményebb futama következik Németországban és Magyarországon, így nagyon sokat dolgoztak az abroncsokon. A csapatok ezt a kis rövid szünetet, mely egyedülálló volt júliusban, arra használták fel, hogy teszteljenek, így többek között a Paul Ricardon, Jerezben és Vallelungában.

A Renault-nak – mely egy sor újítást rak autóiba erre a futamra – mindesetre nagy kihívással kell szembenéznie ezen a hétvégén, hiszen idei legnagyobb riválisa, a McLaren ezúttal is hazai pályán áll rajthoz. A McLaren így minden bizonnyal eltökélt lesz arra, hogy ismét hazai közönség előtt bizonyítson, különösen azután, hogy a Brit Nagydíjon Montoya győzelmet szerzett és 2003-ban is Montoya vihette haza Hockenheimből a győztes trófeát.

A 2004-es Német Nagydíjat Michael Schumacher nyerte meg, amelynek csapata a Ferrari jelenleg krízishelyzetben van. Jean Todt csapatfőnök elmondása szerint a maranellói istálló lépéshátrányban van a többi élcsapathoz képest. A Brit Nagydíjon Michael Schumacher és Rubens Barrichello a hatodik és hetedik helyen értek célba. Arra a kérdésre, hogy rövid idő alatt meg tudják-e oldani ezt a problémát bizonytalan választ adott. Elmondása szerint nem képesek, de ez is egy új kihívás a csapat számára. A francia származású csapatfőnök ennek ellenére optimista, hiszen a Ferrari sokkal nehezebb helyzetekből is kilábalt 1994-1998 között és részben 1999-ben.

Két hírre kapta fel a világ a fejét a Brit és a Német Nagydíj közötti két hétben. Egyrészt a Red Bull Racing meghosszabbította a megújított Concorde megállapodást, így a Ferrari után második istállóként kötelezte el magát a Formula-1-es versenysorozat és annak vezetői mellett. A másik bombahír a Minardi csapatnál robbant. Ugyanis a Baumgartner Zsolt helyére szerződtetett osztrák Patrick Friesacher szponzorai nem fizették ki az előre megígért összegeket, így helyére szóba került többek között Baumgartner Zsolt is, aki mellesleg a Német és a Magyar Nagydíj közötti hétre Budapestre hozta azt a jótékonysági labdarúgó mérkőzést, melyet már több futam előtt – így a Monaco Nagydíj előtt – is megrendeztek. Ezen a meccsen a Michael Schumacher vezetette Formula-1-es pilóták csapnak össze a Lékó Péter vezette Hungarian All Star válogatottal. Sajnos időközben Peter Stoddart a jó viszony ellenére a magyar pilóta helyett inkább az eddig a Jordan csapatnál tesztpilótaként dolgozó Robert Doornbost szerződtette le a Minardihoz a szezon hátralévő részére.

A pálya és a verseny

Az átépített hockenheimi pályán az autóbeállítások teljesen mások lesznek, mint amilyenek a múltban, a régi pályán voltak. Ezzel megváltozik a stratégia és más abroncsokra van szükség. A Renault legoptimálisabb stratégiájának kialakításában nagy szerepet kap az Elf, amely nagyon flexibilis üzemanyaggal készül a versenyre. Az új pályán nagy tapadást kell elérni, mivel sok a lassú kanyar, bár még mindig van két-három gyors kanyar és egy hosszú egyenes. Az autók húzása fontos szerepet kap, mivel a lassú kanyarokból gyorsan kell kigyorsítani. A 67-körös Német Nagydíj július 24.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 13,780 másodperc 2004-ben Michael Schumacher szerezte meg a győzelmet Hockenheimben, így tehát Ferrari siker született. A német pilóta ideje 1’23″54.848 volt. A második helyezett a BAR pilótája Jenson Button lett, míg a bronzérmes hely a Renault-val versenyző Fernando Alonsóé lett.