Manfred Stohl autóversenyző volt az ötletgazda a villanymotoros ralikrossz-autó megépítéséhez, amely jelenleg első stádiumánál tart. Tengelyenként egy villanymotorja van, amelyek maximális teljesítménye 544 LE/760 Nm, az igazi különlegesség azonban az akkumulátor, ami ugyan csak 15 percen keresztül képes biztosítani az energiát, de a gázpedál lenyomása után 40 ezredmásodperccel már reakciót kap a sofőr. Az egyszerű fogaskerék-áttétellel 195 km/h az elérhető csúcssebesség.

Védeni kell az akkumulátort
Védeni kell az akkumulátort

A jövőben is ez a Peugeot S2000-es karosszéria marad a fejlesztés alapja, egyelőre két irányban haladnak. Egyfelől egy olyan energia-visszatermelő rendszert akar készíteni, ami akár hosszabb rali-gyorsaságik megtételére is képessé teszi az autót – egyelőre szó nincs villanymotoros raliautókról, de a STARD fel akar készülni minden lehetőségre. Másfelől négy hajtómotoros rendszert is szeretnének megvalósítani, a kerekenkénti hajtással a puszta sebesség mellett a kanyarodási tulajdonságokat is javítani tudnák.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!