A túraautó-világbajnokság idei szezonja befejeződött, s ahogy azt megszokhattuk, Michelisz Norbert most is bizonyította, hogy a legjobbak közé tartozik – csak éppen egy félgyári hondás megoldással egyszerűen lehetetlen odakerülnie a dobogóra. Az utóbbi napok nyilatkozatai, hírei alapján úgy tűnik, hogy a következő idénynek már más felállásban vág neki.

Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport idén is kihozta magából a maximumot. A közkedvelt pilóta megnyerte a privát értékelést, övé lett a Yokohama Drivers’ Trophy, a világbajnoki pontversenyben pedig a hatodik helyen végzett – csak négy citroenes előzte meg, akikkel senki sem vehette fel a versenyt, valamint négy ponttal előtte végzett a gyári hondás Gabriele Tarquini. Aki nem mellesleg világbajnok…

A szezon végi nyilatkozatok, hírek azt sejtetik, hogy Michelisz lépni fog – mert lépnie kell, és mert van esélye arra, hogy gyári szerződést kapjon. A Blikk már konkrétumokról ír a Honda gyári csapatával folytatott tárgyalásokkal kapcsolatban: eszerint évi mintegy 200 ezer eurós (62 millió forintos) szerződéssel csábítják a 31 éves pilótát. Ez biztosan több, mint amit jelenleg zsebre tehet, vagyis ha csak ezt nézné, már rábólinthatna az ajánlatra, de számára biztosan nem ez a legfontosabb (a korábbi világbajnokok körülbelül 300 ezer eurót kapnak). Sokkal lényegesebb, hogy a Honda gyári pilótájaként minden fejlesztést elsőként kapna meg, s nyilván részt vehetne az összes teszten, ami garantálná, hogy a szezon kezdetére már jó barátságban lenne a versenygépével.

Norbi kihozta magából idén a maximumot, de még többre lenne képes más felállásban Norbi kihozta magából idén a maximumot, de még többre lenne képes más felállásban

– Szerintem ebben a sorozatban, ha valaki világbajnok akar lenni, azt gyári csapat kötelékein belül tudja elérni. Ám az is látszik, hogy a Zengő Motorsporttal szépen fejlődtünk az elmúlt években, s versenyben voltunk a gyári Hondákkal. A tárgyalások megkezdődtek, zajlanak, bízom benne, hogy karácsonyig eldől a sorsom. Addig érdemben nem tudom kommentálni a részleteket – nyilatkozta Michelisz.

A pilóta tíz éve versenyez a Zengő Motorsport színeiben, a túraautó-vb-n pedig négy éve szerepel. Összesen 144 futamon vett részt, négyszer győzött, s huszonháromszor állhatott a dobogóra. Következik egy még sikeresebb korszak?

Két hondás: Michelisz és Gyurta Két hondás: Michelisz és Gyurta

Gyurtának vigyáznia kell a volán mögött

Két kiváló magyar sportembernek is autót adott nemrég a Honda civil használatra. Az egyikük természetesen Michelisz, a másik pedig az olimpiai, világ- és Európa-bajnok úszó, Gyurta Dániel. Igaz, hogy utóbbi is gyors, különben nem nyerne a medencében, ám neki azért fokozottabban kell vigyáznia a Honda Civic Type-R volánja mögött: ez a gép ugyanis nem átlagos paraméterekkel rendelkezik, 310 lóerős…

Árulkodó nyilatkozatok

„A következő lépés a világbajnoki cím elérése. Miután 2010-ben Makaóban megszereztem első futamgyőzelmemet a WTCC-ben, mindig is elmondtam, a végső cél a világbajnoki cím. Nem adom fel, amíg el nem értem ezt” – mondta a Eurosportnak. „Néha az embernek meg kell hoznia nehéz döntéseket, amelyeket nem az érzelmeire alapoz. Ez egy professzionális világ. Sokszor nem könnyű, de meg kell hozni azt a döntést, ami segít az előrelépésben versenyzőként, és ami közelebb visz a világbajnoki cím megszerzéséhez” – fogalmazott a WTCC All Accessben. „Nagyon büszke vagyok mindenkire, ezek azok a pillanatok, amelyek különlegesek, és nagyon nehéz a megfelelő szavakat ilyenkor megtalálni. Biztos vagyok benne, hogy mindenki számára szép pillanatok lesznek ezek a jövőben is, nagyon sokáig emlékezni fogunk rá, és abban is biztos vagyok, hogy jót fogunk bulizni ma este a fiúkkal” – mondta Dohában, a Katari Nagydíj után.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!