Teljesen új Dakar-versenyautót épített a Peugeot Sport az idei viadalra, nagy vonalakban ugyan maradt a konstrukció, de a szélességet és a hosszt is megnövelték egyaránt 20 centivel, a tengelytávot még ennél is nagyobb – de nem számszerűsített – arányban növelték.

A karosszéria méretei mellett az aerodinamikán is módosítottak, a kocsi orrán és a tetőn elhelyezett légbeömlő körül módosítottak a légáramlás irányán, aminek eredményeként az autó dinamikus tömegközéppontja előrébb került. A felfüggesztés elnyelőképességén is javítottak, a motor is lejjebb került pár centivel, úgyhogy a mérnökök tényleg mindent megtettek a stabilitás javítása érdekében.

Tavaly még kétrészes alufelniken gördült a Peugeot 2008 DKR, az idén egyrészes magnézium felnikre váltanak, ami jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget, a Michelin is kisebb tömegű abroncsokat készített a sivatagi versenyre.

A 3,0 literes, V6-os biturbó dízelt teljesen áthangolták, aminek köszönhetően kicsit megnőtt a teljesítménye, immár 350 LE/800 Nm a maximum, de ennél sokkal fontosabb, hogy alacsony fordulatszám-tartományban sokkal nyomatékosabb lett, így különösen a lassú átlagsebességű szakaszokon remélnek sokkal jobb időeredményt. A Dakar január 3-16 között kerül megrendezésre Argentína és Bolívia úttalan útjain.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!