Ezzel az időmérővel tényleg elkezdődött a szezon, talán a fejekben is. Még nincsenek súlyok, amikkel az erősebb, gyorsabb autókat “büntetik”. Itt és most, amit a cső szól, az az igazság. Más kérdés, hogy éppen Michelisz igazsága hiányzik most ebből. Az viszont jó hír, hogy nem kell több félinformáción, találgatáson, gumicsonton rágódni, és nem kell lesni a Facebookot sem, hogy töltsön föl már magáról valaki egy nyomorult képet a versenyzők közül, amint alsógatyában, szponzor-üdítővel mind a két kezében, a kutyájával nagyokat nevetve focizik a hóban. De már az is jó, ha Mullerről előkerül egy iskolás fotó, amin a kis Muller mögött ott, ott a háttérben,a plakáton, az mintha, igen, igen, az egy Lotus! Ahaa! Szóval jön a Lotus a WTCC-be!? Kész a címlap…

Na, ennek most egy darabig vége. Mostantól csak egy dolog számít. A köridő és, hogy hány pontot szerzel. A többi meg mese. Aztán vagy hiszünk benne vagy nem. Hát, a mi mesénk egy kicsit szomorúan kezdődik, de azt mondom, essen szét inkább 16000 ezer kilométerre innen, mint a ringen a célegyenesben. Aztán még azt is mondom, hogy amúgy egy kicsit se essen szét, és leginkább sehol. Anyaghibára gyanakszunk, kutatjuk a miértet, nem volt előjele.


Vasárnap Csing Hua beragadt, alaposan felborítva a rajtolni vágyók bioritmusát. Három Citroën léphet a dobogóra, a győztes autót Lopez vezette. Norbi gyönyörűen, dögösen nyomta, öröm volt nézni, ő futotta a leggyorsabb hondás időt versenyben.

Megemlíteném Bennani kolléga ütközeteit, aki sajnos az erős technika miatt veszélyes lehet ránk is a jövőben egy kiélezett szituban. A marokkói egyszerűen még nincs felkészülve a fénykard kezelésére és félek, hogy a nagy hadonászásban levágja valakinek fülét. Ma szegény Huffot vágta ki a vadiúj Ladával együtt, találkozójukból a orosz istálló jött ki rosszabbul, törött kerékkel kullogott vissza az autójuk. Kapott is érte egy áthajtásos büntetést, így a hatodik helyet megörököltük tőle.

Sikerült viszont megfogni simán az egykori bmw-s D’Astetét, és Chiltont is, és sikerült magunk mögött tartani a negyedik gyári Citroënt. Azért ez szép. És akkor amit eddig senki nem tudott itthon. Ha nem esik le a kerék, akkor sem tudjuk befejezni az időmérőt tegnap. Amíg a kereket sirattuk, eltört egy olajcső is, jelentős olajat vesztett az autó, hamar vége lett volna. És ha mindez nem elég, két tömítés is kiégett, ezen meg a lóerők szálltak el. Listázva ezt a drámát azt kell mondjam, nincs rosszérzésem utólag. Láthatóan erős az autó, Norbi imádnivaló formában hajt, nem kell más, ne legyünk telhetetlenek.


A második futamon csúszós volt a pálya. Úgy szeretném leírni nektek, hogy pontosan mi is történt a rajt utáni két körben, de valójában nem tudom igazán jól visszaadni. Illetve, valahogy így: Auuuuu, ohhh, jaaaaj, nemááááár, Norbííííí, áááááh, bakkkker, most, most, nyomjaaaaaad! Bakker, hetedik már megint nem hiszem eeel! Váááá! Kb. ez történt. Nem viccelek. A rajt után Thompson nagy ladás esélye és Coronel dobogós álmai az első kanyarra elfogytak, sőt kicsit később Coronel olyat bucskázott a sáros füvön, hogy a kocsi orra egy nagyobb homokozónyi sarat robbantott az útra. Véget is ért a móka, a biztonsági autó vette át a vezetést.

Az új start után vártuk, hogy akkor most mi is lesz a kis csatákkal. Mi lesz Lopezzel? Hagyja nyerni Loeböt? Tarquini harmadik helye pedig kellett Bennaninak és Mullernek is. Utóbbiak össze is akadtak. Klasszikus baleset volt a kanyar-bejáraton, Bennani szűkebbre vette a fordulót, Muller pedig szélesre vette a csodálkozást, és nem tudta elkerülni az ütközést. A marokkói lepattant, azt hitted, hogy vége, de nem. Feltápászkodott és Norbi után eredt. Sőt, előzött is, vele ment Ma Csing Hua is. A két Citroën egyértelműen gyorsabb volt.


Azért Norbi még megformált egy emlékezetes előzést, az egyik kanyar bejáratán volt nagyon kemény, de pont annyira, hogy nem igazán lehetett vele mit kezdeni. Amit eddig hiányoltak páran, az most őserővel tört föl Norbiból. Remek szezon lesz, még ha a Citroën dominancia fojtogató lehet megint, akkor is. Talán most láthattátok, ha egyben van az autó, akkor van olyan ütőképes, mint a két gyári versenyző autója. A futamon nem lehetett panasz a tempóra, nincs kétségem, egyformák a gépek. Nagy dolog. Először magunkat kell utolérnünk, hogy másokat leelőzzünk! Monteiro végül dobogóra vitte a Civicet, Norbi is integethetett a pódiumról, a Yokohama kupa futam győzeleméért.

FRISSÍTÉS

A Felügyelő Testület döntése értelmében, mivel ütközött a magyar pilóta a kínai Ma Csing Huával, ezért egy hellyel hátrébb sorolták.

A hétvége végeredménye az alábbi módon alakult Michelisz Norbert szempontjából:

1.       futam – Hatodik helyezés (8 pont)
2.       futam – Hetedik helyezés (6 pont)

Összetettben: Hetedik helyezés. (14 pont)

A Yokohama Drivers’ Trophy eredményét ez a döntés nem befolyásolta. Michelisz Norbert 18 ponttal vezeti ezt a bajnokságot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!