Lovász Pál és Kürti Tamás nagyon bízott benne, hogy most már meglátja a Hyundai i20 R5 a céldobogót külföldön is. Hiszen idén a technika ördöge ez idáig kétszer is borsot tört az orruk alá, így két remek teljesítménytől megfosztva őket. Míg a csapat másik egységének pilótája, Ifj. Kanyik Antiék hasonlóan jó szereplést reméltek, mint a Lavanttal ralin. Ott nyertek.

A verseny a szombat délutáni bemelegítéssel kezdődött meg (shakedown), ahol Pálék az abszolút 3. helyet szerezték meg.
„Négy kört mehettünk a shakedown-on, minden rendben volt, sikerült gyorsulnunk. Változékony időjárás mellett autóztunk, hol szemerkélt az eső hol elállt… Egyszerűen kiszámíthatatlan volt az, hogy mi vár ránk a kanyarokban. Ennek ellenére úgy néz ki, hogy eltaláltuk a tapadást, elégedettek lehetünk az elért időkkel. Második felfutásunk volt a legjobb itt találtuk meg az optimális beállítást. Több mindent kipróbáltunk most, ami segíthet minket a hétvége folyamán. Úgy érzem, hogy jó úton járunk.”- nyilatkozta Pál a shakedown után.

A verseny az itt ilyenkor már megszokott változó időjárás mellett zajlott. Lovászék az első napot a verseny abszolút 4. helyén és a Mitropa Kupa 2. helyén zárták.
„Vártuk a nagy esőt, arra gumiztunk ez persze nem jött meg. Illetve megjött csak utánunk…a vicc az egészben az, ahogy lejöttünk a második szakaszról rögtön eleredt az eső. Nem sokon múlott… de ez ilyen, szerencse is kell a jó eredményhez, ettől szeretjük ezt a sportot. Ennek ellenére jól állunk, elégedettek vagyunk az eredménnyel. Minden rendben van az autóval, jó a sebességünk, bizakodunk a jó folytatásban.” – nyilatkozta Pál az első versenynap végén.

Ifj. Kanyik Antal egy új navigátorral állt rajthoz ezen a futamon. Kulcsár Dániellel hamar megtalálták az összhangot és harcosan, kihívásokkal tele versenyezve kezdték meg az első versenynapot.
„A verseny első gyorsaságija után furcsa hangok jöttek a motorunkból, a szervizben kiderült, hogy elkopott a vezérmű tengelyen két bütyök, amit ott a helyszínen orvosoltunk, hogy kibírja a versenyt. A második gyorson leszakadt nekünk az eső, száraz gumikon voltunk… Itt óvatosan legurultunk, szerencsére minden kaland nélkül sikerült átjönnünk. Így zártuk a mai napot.”- mondta az esti szerviz bejáratánál Ifj. Kanyik Anti.

A másnapi folytatásban nem változtak a körülmények, maradt a kiszámíthatatlan időjárás. A körülmények kiszámíthatatlanok lettek, a hegy egyik felén sütött a nap, a másik felén pedig szakadt a jégeső. A csapat így több tagját felküldte a szakaszokra, amolyan időjárás kémnek- erre a szabályok lehetőséget adnak – így pontosabb képet kapjanak a szervizponton a gyorsasági szakaszokon éppen zajló időjárásról. Ennek a taktikai elemnek köszönhetően többé-kevésbé megfelelő abroncsok voltak a versenyautókon.
„A mai első szakaszokon fékproblémánk volt, nem tudtam úgy fékezni ahogy szerettem volna. A kanyarok előtt pár pumpálással tudtam a féket hatásossá tenni. Nagyon gyorsan kellett menni végig. Nem engedtük meg, hogy a kategóriatársak elhúzzanak. Így ez hatalmas koncentrációt igényelt, de sikerült.”

„Az utolsó kör már nagyon kalandosan alakult, az extrém módon változó körülményeknek köszönhetően. Az egyik pályán szakadt az eső, a másik száraz volt ez nem segített minket. Volt több érdekes helyzetünk, az egyiknél hirtelen felúsztunk a vízen és féktávon becsúsztunk az erdőbe háttal… Nem is értem, hogy tudtunk kijönni ?! Picit leszakadt a hátsó lökhárító, szerencsére nem történt nagyobb baj. Egy nagyon melós versenyen vagyunk túl, voltak kiemelkedő részsikereink, ez mindenképpen előrevisz minket. Örülök, hogy végig az élmezőnyben autóztunk. A gumikba nagyon nehéz volt beletalálni, az autó rendben, hibátlanul üzemelt. Ezt köszönöm a fiúknak, remek munkát végeztek ismét. Tamás kiválóan helyt állt a hétvégén, nagyon komoly teljesítményt nyújtott. Köszönjük a sok biztatást és szurkolást amit kaptunk!” – nyilatkozta Pál a verseny végén boldogan akik így a verseny abszolút 5. és a Mitropa Kupa 3. helyén végeztek az Opatja Rally-n.

Ifj Kanyik Antiék pedig a 3-as kategória 5.helyén és a Mitropa Kupa 2WD kategória 3. helyén értek be a Horvát versenyen.
„Tegnap lett egy motorproblémánk, ez sajnos végigkísért minket a versenyen. Ez miatt szenvedtünk ma egész nap, nem forogta ki magát a motor. Mintha ez nem lenne elég baj számunkra, az addig általában egészen derűs körülmények a mi rajtjainkban hirtelen viharrá változtak. Úgy éreztük magunkat, mintha egy felhő egész nap kísérne minket. Danival amit tudtunk kihoztunk a versenyből, nem volt egy sétagalopp, a küzdelemnek hála fontos pontokkal térünk haza Opatijából” – foglalta össze Ifj. Kanyik Anti a versenyen történteket.

Az LPWMSport partnerei:
CREDOBUS, Lisztes Trans, KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Expert Lajta Kft., Diesel DR, Total, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., Pirto-vill Kft., Millers Oils Topmotorolaj.hu Hankook Racing Tires

Ifj. Kanyik Antiék Partnerei:
Exclusive Change, Exclusive Tours, Pentolt Kft., Kroon Oil, Elaforg 2000 Kft., Hidra Kft., 3D iClone, Kanyik Autószerviz, SRTeam, Atech racing, Brian James trailers