Eredetileg a World Series by Renault keretén belül rendezett márkakupa számára készítették el a Renault Sport RS 01versenyautót, amelyből most itt a GT3-as változat. Rengeteg módosítást kellett végrehajtani az eredeti konstrukción ahhoz, hogy a nemzetközi GT3-as szabályoknak megfeleljen – jellemzően le kellett butítani az autót.

A Francia Motorsport Szövetség felügyelte, hogy a GT3-as kategória szabályzatának megfelelően építették át a versenyautót, amelyet megszabadítottak a karbon-kerámia fékrendszertől, megnövelték a hasmagasságot és szűkítő került a motor szívósorába, hogy visszafogják annak a teljesítményét. Módosították az aerodinamikai csomagot is, megnövelték a légellenállást és csökkentették a leszorító-erőt.

A változtatások miatt 25 kg-mal nagyobb lett a saját tömeg, de még ez se volt, ezért 50 kg ballaszttal fog indulni a versenyeken a Renault Sport RS 01. Az idei GT Tour bajnokság utolsó futamán debütál majd a GT3-as változat, rögtön két autó áll majd rajthoz, az egyik a Duqueine csapat (Eric Clément, Ange Barde és Bruce Lorgere-Roux lesznek a pilóták), a másik a Boutsen-Ginion Racing csapat (Eric Vaissiere és Olivier Grotz lesznek a pilóták) színeiben. Egyelőre nem tudni, tervezik-e ügyfélautók legyártását a Renaultnál, az biztos, hogy az F1-es visszatéréssel bőven lesz munkájuk a mérnököknek jövőre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!