1-es szám látható a jobb oldali fényszóróban. Az éjszakai képeken is könnyen felismerhető lesz az Audi R18 1-es szám látható a jobb oldali fényszóróban. Az éjszakai képeken is könnyen felismerhető lesz az Audi R18

Kifejezetten a 24 Heures du Mans, azaz a Le Mans-i 24 órás verseny kedvéért fejlesztette ki az Audi legújabb prototípus-versenyautóját, az R18-ast. A legnagyobb újdonságnak a fényszórók számítanak, fizikailag is igen tekintélyes darabok, ráadásul LED-ekkel világítanak. Ezen kívül a zárt, azaz kupé karosszéria érdemel még említést, ezúttal nem kell az időjárás viszontagságaival küzdeniük a pilótáknak.

Minden eddiginél hatékonyabb légellenállással rendelkezik az új kupé Minden eddiginél hatékonyabb légellenállással rendelkezik az új kupé

Ennél fontosabb szempont volt azonban, hogy a zárt fülkével jobb légellenállású karosszériát tudtak tervezni, márpedig a szabályok által megkövetelt kisebb motorok miatt minden részletnek a lehető legoptimálisabban kell működnie. Az R18 hátuljában egy 3,7 liter lökettérfogatú, V6-os TDI dolgozik, ehhez egy új, hatfokozatú váltót is készítettek. A motor 2010 nyara óta fut próbapadon, az első tesztköröket novemberben tette meg Allan McNish az új autóval. A szezont mégis az R 15 TDI-vel kezdi az Audi, Sebringben még a régi autóval indul, csak ezt követően, Spa Francorchamps-ban debütál a R18 élesben.

Csak V6-os TDI-t rejt a karbon borítás, ennek ellenére a győzelemre hajtanak majd Le Mans-ban Csak V6-os TDI-t rejt a karbon borítás, ennek ellenére a győzelemre hajtanak majd Le Mans-ban