A szombati verseny előtt néhány perccel csöpögni kezdett az eső, a boxutcában tehát minden csapat azon tanakodott, maradjanak-e a slick gumik, avagy kerüljenek föl az esőgumik, és emiatt látható zűrzavar keletkezett a versenyzők között. Ilyen esetben sokszor tényleg csak a szerencsén múlik, hogy melyik csapat mit választ.

A Tech 1 Racing döntése alapján maradtak a slick gumik, mely döntés sajnos hibásnak bizonyult, hiszen a felvezető kör során egyre erősebben esett, olyannyira, hogy a slick gumit választó pilóták több mint fele azonnal kiment a boxba föltenni az esőgumit. Tomi is így tett. Sajnos, ahogy mondani szokták a baj nem jár egyedül. Amikor a magyar fiú újra elindult, bekapcsolta az egyébként a boxutcában kötelező speed limit control automatikát. Onnan kiérve annak kikapcsolása azonban valami oknál fogva nem sikerült, így többszöri próbálkozás után az autó még mindig egyesben, 60 km/órás sebességgel gurult. Tomi az első kör végén kénytelen volt befejezni a versenyt.

Kiss Pál Tamás: „Nagyon csalódott vagyok a mai teljesítményemmel kapcsolatban, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen verseny vár rám pont itt Silverstone-ban, de sajnos a balszerencse üldözött a mai futamon. Először a váratlan gumicsere, aztán a speed limit control kapcsoló meghibásodása. Mindez még nehezebbé teszi számomra a holnapi futamot, hiszen a 26. helyről rajtolok. Remélem, hogy legalább szerencsésebb leszek! Én mindent meg fogok tenni, de az igazság az, hogy nagyon nehéz lesz javítanom.”

Korán indult a vasárnap a GP3-as versenyzők számára, helyi idő szerint 8:25-kor rajtolt a második futam. A rajtnál most nem kellett az időjárás miatt aggódni, száraz pálya fogadta a pilótákat, így mindenki slick gumikkal indult. Tamás jól rajtolt, az első kör végén a huszadik helyen versenyzett, ám kezdettől fogva érezte, hogy valami nem stimmel az autóval. Nagyon alulkormányzott volt minden gyors kanyarban. Ahhoz, hogy kanyarodni tudjon, gyakorlatilag teljesen el kellett fordítania a kormányt és így sem fordult megfelelően a kocsi. Ez a probléma körről-körre egyre csak fokozódott, közben a gumik is koptak, így a tapadás is csökkent. Nagyon nehéz verseny volt. A boxba érkezéskor a technikusok is láthatták, hogy nagyon furcsán koptak a gumik, melynek oka a nem megfelelő geometriai beállítás volt.

Tomi rögtön a verseny után kért egy technikai megbeszélést a mérnökeivel, hiszen ezeknek a dolgoknak nem szabadna megtörténniük. Természetesen a menedzsment biztos abban, hogy a csapat mindent megtesz azért, hogy Tomi a lehető legjobb eredményt érhesse el, de ez most Silverstone-ban nem sikerült. A csapattárs, Vainio is ugyanezeket a problémákat tapasztalta, a 11. helyről indulva o csak a 18. helyen tudott célba érni. Kiss Pál Tamás végül a 20. helyen zárta a Brit Nagydíjat.

Kiss Pál Tamás: „Azzal a reális céllal jöttem Silverstone-ba, hogy pontokat szerezzek, ehelyett üres kézzel távozom. Igaz, hogy a balszerencse üldözött egész hétvégén, de azért mi is segítettük. Egyáltalán nem vagyok elégedett, főleg ami a második versenyt illeti. Majdnem 3 mp-el lassabb voltam a szombat reggeli időmérőhöz képest, ami azt jelenti, hogy tettünk egy nagy lépést hátrafelé. Nagyon remélem, hogy a csapat meg tudja oldani a problémákat, mert én biztos, hogy nem adom fel, szeretném bebizonyítani, hogy stabilan az első tízben van a helyem. Sajnos ez után a hétvége után visszaestem az összesítés 13. helyére. A következő versenyeken a fő cél az összesített pontversenyben való előrelépés lesz, ezt már két hét múlva a Nürburgringen el szeretném kezdeni.”