Péntek reggel borús, de esőmentes időben indult a GP3 első szabadedzése, ahol Tomi az elején gyors tudott lenni, 5-6 kör után azonban történt egy csúnya baleset, melyben Bacheta a kavicságyból nekiszaladt a gumifalnak. Bár az autója totálkáros lett, ő a saját lábán szállt be a mentőautóba, és súlyosabb sérülések nélkül megúszta a balesetet. A versenyt nyolc percre leállították, a versenyzők a boxban várakoztak. Amikor újra az aszfaltra gurultak, Tomi nem tudta az első körökhöz hasonlóan felvenni a ritmust, ráadásul nagyon elkopott a bal első gumija, így végül a 25. helyen zárta a reggeli etapot.

A délutáni szabadedzés is slick gumikkal indult. A versenyzők épphogy kigurultak, és bemelegítették a gumikat, mikor egy autó a kavicságyra ment, így újra lobogott a piros zászló. Az edzés újraindítása után Tomi a harmadik körnél kezdett igazán jól menni, a 4. körében azonban az első szektor végén technikai probléma adódott, befulladt az autó. Ezután a balos kanyarokban folyamatosan le akart állni a motor. Tomi beállt a boxutcába, 8 percig próbálták helyrehozni a dolgot. Mikor újra kiment a pályára, alig fél kör után megint érezhető volt a probléma, így végleg beállt a boxba, befejezve a délutáni etapot.

Kiss Pál Tamás: „Sajnálom, hogy nem tudtam elég kört menni, nem sikerült úgy kiautózni a pályát, ahogy szerettem volna. Nem az autó miatt vagyok csalódott, mert biztos vagyok benne, hogy megtalálják a megoldást, csak azért aggódom, mert nem tudtam a maximális időt kihasználni a felkészüléshez és a gyakorláshoz. Nagyon remélem, hogy nem a silverstone-i „mumus” kísért itt is, és holnapi napom jobban sikerül!”

Szombaton az időmérő edzésen érezhető volt, hogy a pénteki szabadedzésen kihagyott körök hiányoztak. A gyors részeken (a négyes és a tizenegyes kanyarnál) Tomi csapattársa, Vainio kb. 0,4 másodperccel tudott gyorsabb lenni nála. A többi három részen jó időt autózott, de nem sikerült összeraknia egy igazán jó kört, végül a 18. rajtkockát szerezte meg délutánra. Az első futamra is maradt a száraz idő és a slick gumik. A rajtnál kicsit túlforogtak a kerekek az autó alatt, így Tomi veszített két helyet, de az első és a második kanyarban már sikerült is visszaszereznie pozícióját, sőt még előrébb tudott kerülni, így az első kör végén már 13. volt. Aztán szépen elkezdett feljönni, utolérte Stockingert, de nem tudta rögtön megelőzni. A végére egyre jobb volt a tapadás, valamint fenyegetően megjelent mögöttük Costa is, így Tomi ritmust váltott, más íveket használt, és ahogy lehetősége volt, a célegyenes végén meg tudta előzni Stockingert. Egyre jobban autózva az utolsó két körben a mezőny harmadik leggyorsabb körét mente. A kockás zászló alatt végül tizenegyedikként autózott el.

A vasárnap reggeli második futamon Sims büntetése miatt a 10. helyről rajtolhatott el Tomi. Esőgumikkal indult a futam, a csapat döntése alapján magas guminyomással vágtak neki a versenynek, de két kör után Tomi hiába melegítette tovább az abroncsokat, nem lehetett tartani a tempót, csúszkált a kocsi a kanyarokban, alacsony volt a tapadás. Ezután volt két biztonsági autós etap. A második alkalommal a 11. helyen autózott a magyar pilóta, együtt autózott Vainioval és Lainevel, a sikánban egymás mögött „sorakoztak”, amikor Tomiba hátulról belementek, az ütközés következtében összetört a hátsó szárnya és a futómű is megsérült, így csak a 21 helyet tudta megszerezni Tamás.