Meglehetősen szeszélyes időben zajlott ma Belgiumban a GP3 versenysorozat szombat reggeli időmérő edzése, és a délutáni első futam is. A Right Guard Racing motorsport program magyar versenyzője az időmérőn a csapat hibás taktikája miatt a 28. helyre esett vissza, a délutáni első futamon két előtte végzett pilóta büntetése miatt a 26. helyről rajtolt.

Zuhogó esőben indult a verseny, Tomitól a sorozat egyik legjobb rajtját láthattunk. Rögtön javított 3-4 pozíciót, az első kör végén pedig már a 20. volt. Ezután izgalmas és egyáltalán nem veszélytelen csatázás indult. Tomi gyakorlatilag összefüggő vízfüggönyben, nagyon rossz látási viszonyok között, 230-240 km/h sebességgel száguldott. Ilyen körülmények között sikerül t további 4 helyet javítania. Végig érezte azonban, hogy nem volt megfelelő a tapadás, és nem igazán jók az autó beállításai, az élbolyhoz képest még mindig 3-4 mp hátránya volt. Egy kanyarban aztán rövidebb féktávot szeretett volna venni, rácsúszott a fehér vonalra, amitől az autó hirtelen két teljes fordulatot tett, majd sikerült egyenesbe visszatennie, de egy helyet visszaesett, így 17. helyen autózott el a kockás zászló alatt.

Kiss Pál Tamás: „Nagyon sajnálom, hogy időben ennyire messzire vagyunk az elejétől. Nem gondoltam volna, hogy esőben eljöhet az a pillanat, hogy a maximumot nyújtom, és még mindig másodpercekre vagyok az élétől. Szó szerint félelmetes volt olyan vízfüggönyben autózni, ahol nem látok semmit, voltak bizony veszélyes szituációk. Gyorsabb voltam átlagban, mint a csapattársam, tényleg úgy érzem, hogy a maximumot hoztam, még néha többet is, emiatt volt a megcsúszás is. Igazából az lenne az optimális, ha versenyről versenyre az első 10-ben harcolhatnék a lehető legjobb helyért, mert ez az eredmény nem azt mutatja, amire valójában képesek vagyunk.”

Vasárnap minden csapat a slick gumikat választotta a futamra, hiszen száraz volt az idő, ám a pálya egyes részein vizes volt az aszfalt. Tomi autójának beállításain elég jelentős változtatásokat végeztek tegnaphoz képest. A rajt – ezúttal száraz aszfalton – ismét jól sikerült, 4-5 helyet azonnal fel tudott jönni. A pályán lévő vízfoltok igen nehézkessé tették a helyezkedéseket, de az első két körben már nagyon jó helyen autózott a Tech 1 Racing magyar versenyzője. Ezután sajnos egy vízfolton megcsúszott, ki ment a bukótérbe, ahonnan ugyan visszajött, azonban veszített négy-öt helyet. Ettől kezdve szinte végig nagy csatározás ment a középmezőnyben. Tomi próbált előrébb kerülni, de 4-5 kör után érezte, hogy az autó nem fordul jól a kanyarokban, az első gumik nagyon elkoptak, a hátsók pedig szokatlanul épek maradtak. Hiába érte utol az előtte autózókat, nem tudta megelőzni az autó alulkormányozottsága miatt, végül a 14. helyen ért célba.

Kiss Pál Tamás: „Azt gondolom, hogy nem rajtam múlt a hétvége, én mindent megtettem, de egyre jobban az látszik, hogy akármennyire koncentrálok, nem tudunk az első 10-ben lenni. Az az érzésem, hogy a többi csapat elment mellettünk a beállítások tekintetében, hiszen már nem tized másodperces hátrányról beszélünk, hanem másodpercekről. Pozitívumként értékelem, hogy a rajtok jól sikerültek, és ezzel az autóval is relatíve sokat tudtam előzni.”