Megmutatták a Lexus legújabb, jövőre a japán Super GT bajnokságban rajthoz álló versenyautóját, amelyet az új LC kupé alapján építettek. Amíg azonban az utcai autóban (3,5 literes V6-os) benzin-elektromos hibrid hajtás vagy 5,0 literes V8-as dolgozik, a GT500 elnevezésű autó orrában a szabályzatnak megfelelő, 2,0 literes négyhengeres turbómotor kerül.

Nagyon nem kell aggódni, mert ennek a kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses motornak a teljesítménye meghaladja a 600 lóerőt, és ebben szerepe van a meglehetősen rövid, az anyósülés melletti (Japán autónál meglepő módon a jobb oldali) ajtó közepén véget érő kipufogórendszernek. A saját tömeg – szintén a szabályzat által meghatározott minimum – 1020 kg, szóval nagyon fürge a hatfokozatú, szekvenciális váltóval szerelt gép.

Szeptemberben kezdi meg a Toyota Gazoo Racing az új versenyautó prototípusának tesztelését éles körülmények között, és azt ígérik, hogy a japán Super GT bajnokság jövő évi rajtja előtt már az ügyfél-versenyautókat is le fogják szállítani. Arról nincs szó, hogy az utcai Lexus LC is 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotort kap.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!