A csapatok többsége beismerte, hogy a Mexikó rali útjai sokkal nehezebbnek bizonyultak a vártnál. Sok autó szenvedett mechanikai meghibásodástól és csak a csapatok egy kis részének sikerült elkerülnie a nagyobb műszaki problémákat. Így történhetett meg, hogy a két fordos pilóta előnyt kovácsolva mások balszerencséjéből a középmezőnyből felverekedte magát az élre és végül győzedelmeskedett. Egyedül Carlos Sainz, aki rendkívül jól tud alkalmazkodni az új terepekhez, tudott nyomást gyakorolni a két éllovasra az utolsó nap során. A spanyol matador végül kénytelen volt beérni a harmadik hellyel és az azzal járó hat ponttal.

Carlos Sainz eddig a versenyig kimagaslóan teljesítő csapattársa, Sebastien Loeb a második nap során kiesett a versenyből, mikor egy kőnek nekicsapódva autójának olajteknője megsérült. Ezzel az olaj elkezdett folyni az autójából, ami tönkretette a motort. Így Monte-Carlo és Svédország után zsinórban harmadik győzelmét nem zsebelhette be a francia pilóta.

Az új Subaru és Petter Solberg szépen mutatkozott be Mexikóban. Solberg a második nap összes gyorsasági szakaszát megnyerte, s az első helyen ért célba. Azonban a nap végén ötperces büntetést mértek rá, mivel a nap során autója egyszer leállt és nem akart újra beindulni, amikor a nézők segítségével tolták be az autót a célba. A verseny végére azonban a 13. helyről feltornászta magát az ötödikre, s így Solberg a negyedik, míg csapattársa, Mikko Hirvonen, az ötödik helyen vezette célba az új Impreza WRC04-et, amely kitűnően helytállt első versenyén.

A 307 WRC nagyszerűen vette a mexikói rajtot, hiszen az első napon Marcus Grönholm a második, míg ezen a versenyen Loix helyett a csapatot erősítő Harri Rovanperä az ötödik helyen autózott. A második és harmadik nap azonban nem alakult túl fényesen az oroszlános csapat számára, sok műszaki problémát kellett leküzdeniük. Grönholm autójának szervókormányzásával volt gond és így egy csomó időt vesztett.

“Ez messze nem a legkönnyebb rali volt számomra, és számos probléma volt az osztályrészünk. Azonban úgy gondolom, most már mindenki tudja, hogy milyen irányban kell még dolgoznunk, és az autó bebizonyította, hogy gyorsan megy. A mai nap során már csak arra törekedtünk, hogy célba érjünk. Az azonban, hogy négy ponttal vagyok lemaradva a világbajnokságban vezető pilótától egy debütáló autóval a szezon elején, nem is olyan rossz. Nagyon várom a következő ralit Új-Zélandon, hiszen új alkatrészek kerülnek az autóba, amivel még versenyképesebbek lehetünk.” – nyilatkozta a Peugeot világbajnok pilótája.

Rovanperä sem járt jobban, hiszen 307 WRC-jének kormányrúdja tört el, így több mint 15 percet veszett. Ennek ellenére mindkét autó célba ért és Grönholm bár a verseny elején nagyon előkelő helyen autózott, végül csak a hatodik helyen zárta a versenyt. Rovanperä a tizedik lett, s egy konstruktőri pontot szerzett a francia csapatnak. Így a Peugeot négy ponttal gazdagodott Mexikóban, s 19 ponttal lemaradva a Ford mögött a harmadik helyen áll jelenleg a konstruktőri ponttáblán.

Ne felejtsük el azonban, hogy még messze van a szezon vége, ami alatt még sok-sok minden történhet. Corrado Provera csapatfőnök el is mondta, hogy Új-Zélandon várnak leghamarabb komolyabb eredményeket a csapattól.

A Mitsubishi félig teljesítette célkitűzését Mexikóban. Hiszen bár Gigi Galli kiesett, Gilles Panizzinek sikerült célba érni. A francia pilóta is rengeteg problémával találta szembe magát Mexikóban, így a Mitsubishinek sokat kell még dolgoznia azon, hogy javítson a helyzeten.

A Rali Világbajnokság most továbbköltözik egy újabb távoli versenyre, az április 16-18. között megrendezésre kerülő Új-Zéland Ralira. Kíváncsian várjuk, hogy vajon ezúttal ki győzedelmeskedik.

2004-es Mexikó Rali végeredménye, a vb állása

1. M Märtin Ford Focus 4:06:46,2 2. F Duval Ford Focus + 00:42,5 3. C Sainz Citroën Xsara + 01:20,9 4. P Solberg Subaru Impreza + 03:14,7 5. M Hirvonen Subaru Impreza + 03:36,2 6. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 03:58,4 7. J Valimaki Hyundai Accent WRC + 11:06,9 8. G Panizzi Mitsubishi Lancer + 11:30,6 9. A Warmbold Ford Focus + 14:00,4 10. H Rovanperä Peugeot 307 WRC + 19:20,3 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 20 pont M Martin 20 pont 3. M Grönholm 16 pont 4. F Duval 14 pont 5. P Solberg 13 pont 6. C Sainz 10 pont 7. J Tuohino 5 pont 8. M Hirvonen 4 pont F Loix 4 pont G Panizzi 4 pont Konstruktőrök 1. Ford 40 pont 2. Citroën 30 pont 3. Peugeot 21 pont 4. Subaru 19 pont 5. Mitsubishi 5 pont