A WTCC túraautó-világbajnokság előszobájaként hívták életre a TCR bajnokságot, amelynél az autók sokkal jobban hasonlítanak műszakilag az utcai autókhoz, ezért olcsóbb a beszerzésük és a fenntartásuk is. Annyira, hogy nem csak gyárak fejlesztenek ide autókat – például az Opel is nemrég mutatta be saját Astra versenyautóját -, de versenyzéssel foglalkozó magánvállalkozások is, mint az olasz Romeo Ferraris cég.

Ez a privát alakulat úgy tervezte, hogy november első hetében már végrehajtják az első tesztköröket az Alfa Romeo Giulietta alapján készített versenyautóval, ezt követően pedig az utolsó, macaui futamon be is mutatják a gépet, de meg nem nevezett problémák miatt ez meghiúsult, csak a jövő évi szezonkezdetre lesz kész a konstrukció – talán arra várnak, hogy a gyár végre bemutassa a felfrissített változatot, és ők is már rögtön az új orral tudják prezentálni a versenygépet?

A karosszérián fehér műanyag elemek mutatják, mihez nyúltak hozzá a fejlesztés során, ami leginkább azt jelentette, hogy a szabályzatban megengedett maximális, 1950 mm-es szélességre (eredetileg 1798 mm) hizlalták a felépítményt, és a tengelytávolságot is minimálisan megnövelték, a gyári 1634 helyett immár 2659 mm a távolság a MacPherson rugóstagos első és a többlengőkaros független hátsó tengely középpontja között.

A motortérben az alumínium-blokkos 1,75 literes turbómotor dolgozik, amihez Sadev hatfokozatú szekvenciális váltó csatlakozik, a lassulásról elöl 6 dugattyús féknyergek és 378 mm átmérőjű tárcsáék, hátul 4 dugattyú féknyergek és 290 mm átmérőjű tárcsák gondoskodnak. Adók és egyéb közterhek nélkül 98 000 euró a megcélzott vételára az Alfa Romeo Giulietta TCR versenyautónak, amelyből első körben 10 darabot építenek, majd az igényektől függően készítik el a többit.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!