James Glickenhaus bő egy évtizede rendelte meg a Pininfarina cégtől a Ferrari P4/5-ös egyedi autóját, majd nem sokkal később megalapította saját autóépítő cégét, a Scuderia Cameron Glickenhaus műhelyt, ahol most készültek el az első, félig utcai autójukkal.

Az SCG003C elnevezésű alkotás különlegessége, hogy az annak gerincét jelentő, karbonból készített utascella elejéhez és hátuljához csatlakozó segédvázakat (felfüggesztés, hajtáslánc) egyszerűen, pár óra alatt ki lehet cserélni, és ennek megfelelően minimális szereléssel lehet az utcai- és a versenyautó állapot között átváltani.

A pontos műszaki részleteket még nem árulták el, a versenyautóról annyit tudunk, hogy azt a Honda 3,5 literes V6-os erőforrása hajtja majd, amelyet két turbóval is kiegészítenek. Ennek az állapotnak a tesztelésével foglalkoznak jelen pillanatban is, hiszen szorít a határidő. A hírek szerint májusban, a 24 órás Nürburgringi versenyen lesz majd az SCG003C első éles bevetése, majd a 24 órás Le Mans-i versenyen is rajthoz áll az autó.

Várhatóan ezt követően fejezik majd be az „utcai” konfigurációt, amely szuperautóhoz méltóan biturbó feltöltéssel ellátott V12-est kap majd. Arról nincs hír, ezt az erőforrást melyik gyártótól szerzi be a New York-i központú műhely. Jelen pillanatban azt se tudjuk, egyedi autó marad-e az SCG003C, vagy megfelelő ajánlat esetén többet is készítenek-e belőle.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!