Itt a huszáros lengyel versenyautó

2016. január 19. (kedd)

Az Autosport International kiállításon bemutatkozott a lengyel Arrinera cég Hussarya GT versenyautója.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A lengyel Arrinera cég elkészítette első versenyautóját, a Hussarya GT elnevezésű konstrukciónak még 2016-ban elvégzik az első éles tesztjeit, és 2017-től már rajthoz is állhatnak majd azzal az első ügyfelek az európai GT4-es bajnokságokban.


Alapvetően nem módosítják a felépítést, az acél csőváz megfelel a FIA biztonsági előírásainak, a karbon karosszériát azonban nagyobb méretű, állítható légterelőkkel látják el. Fontos eltérés a lengyelek által 2016 második felére ígért utcai autóhoz képest, hogy amíg abban kompresszoros feltöltésű 6,2 literes GM V8-as dolgozik majd, addig a versenyautóban a GT4-es szabályzatnak megfelelően egy mintegy 430 lóerő teljesítményű, szívó V8-as kerül majd, és a váltó is hatfokozatú, szekvenciális darab lesz.

Az Alcon cégtől vásárolt fékrendszer hatdugattyús féknyergeket és 380 mm-es tárcsákat tartalmaz, ezeket Bosch Motorsport ABS rendszer felügyeli. A felfüggesztésben Öhlins lengéscsillapítókat használnak, a Cosworth cégtől vásárolt digitális műszeregység tájékoztatja a sofőrt, aki Corbeau verseny kagylóülésben foglal helyet. A mindössze 1250 kg tömegű autó végsebessége mindössze 250 km/h lesz, mert rövidre veszik az áttételezést. Az Arrinera mindössze 2-3 darab Hussarya GT versenyautó gyártását tervezi, amelyet 55-60 millió Ft-os áron lehet majd megvásárolni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Itt a huszáros lengyel versenyautó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér