A sivatag, a por és egy koccanás következtében a Williams-BMW istálló a 2004-es szezonban elért legjobb időmérő-teljesítményét nem tudta pontszerző helyekre váltani. A harmadik helyről elrajtoló Juan-Pablo Montoya bár nem tudott harcba szállni az első helyért, mégis elég szépen autózott. Tette ezt egészen a verseny vége előtti kilencedik körig, amikor is autójának fék- és hidraulikus meghibásodása miatt nagyon lelassult, s a kolumbiai pilóta csak tétlenül nézhette, amint a mögötte köröző autók szépen lehagyják Végül csak a 13. helyre tudott a finisbe bebicegni.

“Láthatóan nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy jelenleg felvegyük a harcot a Ferrarival. Ma azonban mi voltunk a leggyorsabb Michelin abroncsos csapat és ez fontos számunkra. Talán rossz volt a gumiválasztásom, mivel nem voltak olyan gyorsak a futam során, ahogyan azt vártuk. Azért jó tempóban hajtottam és így akár harmadik is lehettem volna, ha nem jön közbe a sebességváltó-meghibásodás 10 körrel a verseny vége előtt. Először a hetes sebességfokozat ment el, majd még jó néhány, végül teljesen el voltam veszve. Semmit sem tehettem, csak megpróbáltam célbaérni, s emiatt folytattam a versenyzést. Csalódott vagyok persze, mivel még pontot sem tudtam szerezni.” – nyilatkozta letörten Montoya.

Csapattársának, Ralf Schumachernek sem úgy alakult ez a futam, mint amire számított. A BAR-os Takuma Satóval koccant a pályán, aminek következtében letért a pályáról, s a hetedik körben már be kellett mennie egy előre nem tervezett bokszbeállásra, hogy helyrehozzák szerelői a károkat. Így visszaesett a mezőny végére. Elég problémás vezetés után végül a hetedik hely lett az övé köszönhetően Montoya problémáinak és a mclarenes David Coulthard versenyből való kiesésének. Az utolsó pontszerző helyezés a jaguaros Mark Webberé lett.

A negyedik helyezett a Renault pilótája, Jarno Trulli lett a BAR-os Takuma Sato és csapattársa, a hatodik Fernando Alonso előtt. Alonsónak az előzőhöz hasonlóan ez a nagydíj sem sikerült fényesen. Elrontott időmérő-teljesítményét követően a versenyt a 16 helyről kezdte meg, majd a startnál az egyik Jaguárral ütközött. Kénytelen volt egy új orrkúpért a bokszba hajtani. Ezután keresztülverekedte magát a mezőnyön dinamikus és támadó stílusban, de végül mégsem tudta megelőzni Takuma Satót.

“A maximumot hoztam ki ma magamból. Be kell valljam, meglepődtem azon, hogy néhány autó hogyan ment ma: a Jaguar majdnem nekinyomott a falnak a startnál, majd néhány pilótát kissé nehéz volt megelőzni. Adva a hétvégét, a világbajnoki három pont nem is olyan rossz.” – szögezte le Alonso. “Néhány újdonsággal érkezünk meg majd Imolába, s ha egy még erősebb csomaggal állunk rajthoz és nem lesznek problémáink, akkor biztos vagyok abban, hogy folyamatosan dobogós helyezéseket tudunk majd elérni.” – tette hozzá bizakodva.

A McLaren kálváriája a hétvégén is folytatódott. Kimi Räikkönen ezúttal sem – idén már harmadjára – tudta befejezni a futamot, s ezúttal is autójának meghibásodása folytán. Nem elég, hogy a bokszutcából kellett elrajtolnia, alig hét kör megtétele után autójának Mercedes motorja megadta magát. Räikkönen csapattársa, az eddig szerencsésebb David Coulthard most nem úszta meg. Az ő autója épp a bokszutcában állt meg egy bokszbeállást követően.

Továbbra sem talált legyőzőre a Ferrari és Michael Schumacher. Ezután a mezőny visszatér a hagyományos európai futamok helyszínére, s mindjárt először a három hét múlva megrendezésre kerülő San Marino Nagydíjon mérik össze a csapatok tudásukat. Miután ez a Ferrari hazai pályájának számít, várhatóan a mezőny élén nagy változás nem történik. A kérdés az, hogy a maradék pontszerző helyekért folyó küzdelmeknek kik lesznek a nyertesei.