Argentína nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, így a hangulat fesztiváli lesz. Kempingeznek, esznek és mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában. A versenyt idén hamarabb, kora őszi időjárási körülmények között rendezik meg, így az eddig ott megszokott hideg, esős, ködös rali helyett várhatóan napos-meleg időjárás fogadja a résztvevőket. A Portugál Rali után ismét elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Ralival azonban még nem pihenhetnek majd meg a csapatok, hiszen az Akropolisz Ralit követően Új-Zélandon folytatódik a versengés. Azután azonban augusztustól kezdve már véglegesen a vén kontinensen marad és ér majd véget a világbajnokság.

A hétvégén izgalmakra vágyóknak szomorú hírünk van. Sebastien Loeb az abszolút esélyese az Argentin Ralinak is. A Citroen pilótája különösen jól teljesít bizonyos pályákon és ahol sorra ő viszi el a győztesnek járó trófeát – így például Mexikóban hatodszor -, ott nem hagy esélyt a riválisainak. Argentínában már zsinórban hatszor a francia klasszis állhatott fel a dobogó legfelső fokára, s ezúttal is ő a hétvégi verseny favoritja.

Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:

2011 S Loeb (Citroën) 2009 S Loeb (Citroën) 2008 S Loeb (Citroën) 2007 S Loeb (Citroën) 2006 S Loeb (Citroën) 2005 S Loeb (Citroën) 2004 C Sainz (Citroën) 2003 M Grönholm (Peugeot) 2002 C Sainz (Ford) 2001 C McRae (Ford) 2000 R Burns (Subaru) 1999 J Kankkunen (Subaru) 1998 T Mäkinen (Mitsubishi) 1997 T Mäkinen (Mitsubishi) 1996 T Mäkinen (Mitsubishi) 1995 J Recalde (Lancia) 1994 D Auriol (Toyota) 1993 J Kankkunen (Toyota) 1992 D Auriol (Lancia) 1991 C Sainz (Toyota)

„A portugáliai csalódás után ezen a ralin, amelynek páratlan az atmoszférája, a győzelemre koncentrálok.” – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok. „Az első nap ismét nagy fejfájást fog okozni a startpozíció megválasztása. Portugáliában meg mertük kockáztatni, hogy mi megyünk elsőként, mivel az első nap mindössze 35 km-nyi gyorsaságit kellett megtenni. Argentínában csak pénteken 200 km mért szakasz lesz! Ha esik, elől kell lennünk, hogy ne kelljen dagonyáznunk a sárban. Ha nem, akkor jobb, ha a 15. hely körül rajtolunk.” – folytatta Loeb.

Mint ismeretes Mikko Hirvonentől elvették a Portugál Ralin szerzett első helyét és az azért járó pontokat, így Loeb vezeti az egyéni ponttáblát is, s ha az itt már megszokott formáját hozza, várhatóan marad is az élen.

Ezt egyvalaki nem bánja, hiszen ott sem lesz a ralin. Jari-Matti Latvala igazoltan hiányzik, hiszen a Ford finn pilótája kulcscsonttörést szenvedett sífutás közben, s most lábadozik. Helyét a Minitől kölcsönzött Dani Sordo tölti be ezen az egy ralin, így a spanyolnak gyorstalpalón kellett megtanulnia az autót. Sordóval nem tettek rossz lóra a Fordnál, hiszen gyors volt a murvás Portugál Ralin és Argentínában is második lett 2009-ben.

A Hirvonen kizárásával Portugáliában győztessé előlépő Mads Östberg nagyon feni a fogát egy jó helyezésre, hiszen a győzelemmel nagy magabiztosságra tett szert az Adapta WRT csapat tagja. Nasser Al-Attiyah is legjobb világbajnoki helyezésével (negyedik lett Portugáliában) a háta mögött vág neki a hétvégi futamnak. A katari bajnokot még az is segítheti, hogy ő már nyert ezen a terepen, hiszen ő a Dakar Rally 2011-es bajnoka.

A rali

A 2012-es Argentin rali ezúttal is három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 503 km-t tesz majd ki az átlagos 350 km-el szemben. A 2002-es Szafari Rali óta nem volt ilyen hosszú a gyorsaságik hossza egyik ralin sem. Ráadásul az utolsó nap reggelén a mezőny a 66 km hosszú Matadero-Ambul szakaszt teljesíti, ami igen hosszúnak számít a világbajnokságban. Változás idén, hogy visszatér a klasszikus La Pampa-La Pampa gyorsasági és új helyszíne lesz a tradicionális gyorsaságinak Villa Carlos Pazban, közel Cordobához, amely a rali főhadiszállása is lesz egyben. Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után (Mikko Hirvonen kizárása után):

Pilóták 1. S Loeb 66 pont 2. P Solberg 62 pont 3. M Östberg 53 pont 4. M Hirvonen 50 pont 5. J Novikov 39 pont 6. J-M Latvala 28 pont 7. D Sordo 21 pont 8. N Al-Attiyah 20 pont 9. O Tanak 15 pont 10. M Prokop 10 pont Konstruktőrök 1. Citroën 108 pont 2. Ford WRT 96 pont 3. M-Sport Ford 69 pont 4. Qatar WRT 31 pont 5. Mini WRC 26 pont 6. Citroen Junior WRT 18 pont 7. Adapta WRT 12 pont 8. Brazil WRT 10 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!