Amíg a Seat Sportnál dolgozó mérnökök egy sorozatgyártású Leon karosszériából kiindulva 277 munkaóra alatt több, mint 1400 alkatrész beépítésével készítik el a Leon Cup Racer versenyautókat, addig a Ducati Corse műhelyben a speciális vázra 2060 alkatrészt építenek rá 80 munkaóra alatt a technikusok.

Az összeszerelés mindkét esetben a motor beépítésével kezdődik, a Leon Cup Racer esetén ez egy 170 kg tömegű turbós négyhengeres, míg a Ducatinál egy 49 kg tömegű blokkot használnak. Előbbit emelővel mozgatják, utóbbit pedig három szerelő helyezi be a vázba.

A fékeknél is érdemes összehasonlítani a keretszámokat. A Leon Cup Racer esetén a 267 km/h csúcssebességű, 1119 kg tömegű autó 378 mm átmérőjű első féktárcsáit hat dugattyús nyergek szorítják. A Ducati Corse versenygépnél 350 km/h a végsebesség, a tömeg azonban mindössze 157 kg, a féktárcsa 340 mm-es és négy dugattyús nyereg tartozik hozzá.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!