Két héttel Silvestone után és egy héttel a Magyar Nagydíj előtt kerül megrendezésre a Német Nagydíj a hétvégén, ezúttal Hockenheimben. Németország felváltva rendezhet futamot Hockenheimben és a Nürburgringen, s ezúttal Hockenheimen a sor. Idén is szokás szerint a magyar futam követi a németet, így még másfél hét és a Forma-1-es mezőny nyári vakációja előtt megérkezik a Hungaroringre, a 27. Magyar Nagydíj helyszínére. Előbb azonban még Németországban mérkőzik meg a mezőny.

A csapatok nagyon készülnek a Német és a Magyar Nagydíjra, hiszen utána hosszabb szünet következik és jobb sikerekkel a hátuk mögött elmenni nyaralni, mint eredménytelenül. A McLarennek nem megy jól mostanában, így Lewis Hamilton és különösen a nagyon eredménytelen Jenson Button szeretne visszakerülni a főáramba. Button szerint a következő két futam alapvető fontosságú lesz annak érdekében, hogy ismét a mezőny elejére kerüljenek. A McLaren hazai versenye nem sikerült túl jól, de ezúttal szeretnének a wokingiak aratni. Tavaly a Nürburgringen rendezett futamon győzött Lewis Hamilton, de két évvel ezelőtt ugyanitt Hockenheimben csak negyedik és ötödik tudott lenni az ezüst nyíl két pilótája. Hamilton 100. nagydíján rajtolt el Hockenheimben, bizonyára szépen szeretné ezt a kerek számot ünnepelni.

A szezon elején várható volt, hogy a Lotusnak jobban fog menni az idei szezonban, mint előtte. Azt azonban lehet még a csapatnál sem gondolták volna, hogy még a nyári szünet előtt a konstruktőri ponttábla harmadik helyén fognak állni megelőzve olyan istállókat, mint a McLaren vagy a Mercedes. A csapat a győzelem megszerzése érdekében ’érdekes’ fejlesztéseket visz Németországba. A pálya és a kellemesen meleg időjárás az E20-asnak kedvez majd a hétvégén, így a csapat fejlesztésekkel szeretné felturbózni autóját és az esélyeit a győzelemre. Mivel Romain Grosjean öt rajthelyes büntetést kapott autójának sebességváltómű cseréje miatt, így Kimi Räikkönenen lesz a csapat szeme a hétvégén.

Németországban is több csapat van otthon, hiszen a mezőnyben sok a német érdekeltségű csapat vagy éppen német származású pilóta. Mivel már csak egy németországi futamot rendeznek egy évben, s a helyi kedvenc Sebastian Vettel mellett pályára lép a másik régi kedvenc, Michael Schumacher is, tömött lelátók várhatók a hétvégére. Bár Silverstone-ban nem tudott élni a jó rajthelyével, a német pilóta mégis hiszi, hogy ezúttal erősebb lehet a csapata a hockenheimi hosszú egyeneseken és a szűk kanyarokban, melyek tökéletesen fekszenek a csapat autójának, a W03-nak. „Idén ez az első alkalom, hogy a Mercedes az élen is képes lesz versenyezni, s emiatt sok támogatást várunk a rajongóktól és ezt a teljesítményünkkel jutalmazzuk.” – szögezte le a veterán pilóta.

A nyári szünet előtt szoktak elindulni a híresztelések a Forma-1-es pilótakeringőkről, s ez idén sincs másként. Miközben a Brit Nagydíjat követően több csapat is tesztelte a fiatal pilótapalántákat Silverstone-ban, addig Mark Webber egy újabb szezonra aláírt a Red Bullhoz. Így bár még a Ferrari nem döntött Felipe Massa sorsáról, az biztos, hogy az ausztrál veterán nem lép a brazil ferraris helyébe.

A verseny és a pálya

A 67-körös Német Nagydíj július 22.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 13,780 másodperc. A hockenheimi pályán 17 – vegyesen gyors és lassú – kanyar található. 2010-ben Fernando Alonso (Ferrari) állhatott fel a dobogó legtetejére Hockenheimben. A spanyol pilóta ideje: 1:27:38.864 volt. A második helyezett Felipe Massa (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen a Red Bullal versenyző Sebastian Vettel ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!