Hivatalos: a gyári Honda csapatnál folytatja Michelisz Norbi

2016. január 13. (szerda)

Michelisz Norbert ezentúl gyári színekben, a JAS Motorsport által indított Civic WTCC volánjánál folytatja pályafutását, Robert Huff is csatlakozik a csapathoz.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Honda Racing örömmel jelenti be, hogy 2016-ban is rajthoz áll a FIA Túraautó-világbajnokság futamain. A megújult gárdához a Yokohama Trophy címvédője, Michelisz Norbert csatlakozik, csapattársai a 2012-es világbajnok, Robert Huff és Tiago Monteiro lesznek. Magyarország legismertebb autóversenyzője, Michelisz Norbert (31) az elmúlt években a Zengő Motorsporttal ért el csodálatos sikereket. 2015-ben másodjára megnyerte a független csapatoknak kiírt Yokohama Trophy-t, és – a gyári Honda alakulatot maga mögé utasítva - kétszer is az élre küzdötte magát. Győztesként ünnepelhetett például a Hungaroringen, felettébb megható pillanatokkal örvendeztetve meg a hazai szurkolókat.


Robert Huff a 36 éves, brit pilóta 2005-ben indult először a WTCC versenyein, s az elmúlt tíz év során végig kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Képességeiről sokat elárul, hogy 77-szer végzett dobogós helyen, 11-szer szerezte meg a pole-pozíciót és 27 futamon győzedelmeskedett, amivel a sorozat második legsikeresebb pilótájának számít. Emellett a nagy presztízsértékű Macau Guia Race történetében is a legjobbként tartják számon, hiszen nyolcszor akaszthatták nyakába az aranyérmet. A portugál Tiago Monteiro (39) a 2012-es szezon végén igazolt a Honda Racing Teamhez, így a kezdetek óta segíti a csapatot tapasztalatával. Tavaly ötödikként zárta a szezont, és két versenyen is diadalmaskodott, közöttük Japánban, ami különösen nagy jelentőségű a Honda számára.

„Nagyon köszönöm Zengő Zoltánnak és a teljes csapatnak az elmúlt évek közös munkáját, a tőlük kapott áldozatos és profi támogatást, mely versenyzői pályafutásomat ilyen magasságokba emelhette. Izgalommal tölt el, hogy a Honda gyári pilótájaként, a JAS Motorsport színeiben indulhatok a FIA Túraautó-világbajnokságon. A Zengő Motorsport égisze alatt már az elmúlt három szezonban is Hondával versenyeztem, aktívan együttműködve a gyári csapattal, így a közös munka során rendkívül szoros viszony alakult ki közöttünk. Az összefogásnak köszönhetően több futamot is nyertem és tavaly a Yokohama Trophy győzteseként zártam az évadot. Hálás vagyok a Hondának, hogy bizalmat szavazott nekem, és remélem, hogy méltón viszonozhatom ezt az idei szezonban” – mondta Michelisz Norbi.

„Az elmúlt évadok során már megszoktam, hogy Civic WTCC-k mögött autózom, óriási lehetőségnek tartom hát, hogy a Honda gyári csapatában folytathatom a versenyzést. Nem szívesen zárnám pályafutásom egyetlen világbajnoki címmel, s úgy gondolom, hogy a Honda, illetve a JAS Motorsport kötelékében valós esélyem van ismét begyűjteni a trófeát. Tavaly, a makaói futamon már volt szerencsém kipróbálni a JAS által épített Civic TCR-t, s igen jól összerakott, rendkívül gyors autót ismertem meg benne. Meggyőződésem, hogy nagyon erős szezon áll előttünk, alig várom, hogy megkezdődjenek a tesztek” – nyilatkozta Rob Huff.

„Boldog vagyok, hogy 2016-ban is Hondával indulhatok a világbajnoki címért. Rengeteget dolgoztunk az autón az elmúlt években, és ezen a télen is gőzerővel folyik a munka, hogy még gyorsabb legyen a Civic WTCC. Úgy gondolom, hogy a hihetetlenül erős mezőny ellenére igen sikeres szezonnak nézünk elébe, a csapat és a technika egyaránt kiváló” – tette hozta a Honda WTCC csapatának veterán pilótája, Tiago Monteiro.

A megújult megjelenésű és technikájú Honda Civic WTCC versenyautót várhatóan a Genfi Autószalonon leplezik majd le, március elsején.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hivatalos: a gyári Honda csapatnál folytatja Michelisz Norbi

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér