Ugyanaz a 3,8 literes, két turbóval is ellátott V8-as mozgatja a McLaren MP4-12C GT3-as versenyautót, mint az utcait, a teljesítményét azonban 500 lóerőre csökkentették. A mérnökök állítása szerint a módosított aerodinamikai csomagnak és a könnyebb felépítésnek köszönhetően az autó még gyorsabb is lett.

Ugyanaz a kormány, mint az F1-ben, csak nincs rajta annyi kapcsoló Ugyanaz a kormány, mint az F1-ben, csak nincs rajta annyi kapcsoló

Vegyük például a váltót, a versenyautó hatfokozatú, szekvenciális váltója 80 kg-mal könnyebb, mint a hétfokozatú, dupla kuplungos váltó, ezen kívül még minden kényelmi berendezést is kihagytak az MP4-12C-ből.

Lehet, hogy 100 lóerővel gyengébb a versenyautó, azonban a versenypályán gyorsabb az utcai MP4-12C-nél Lehet, hogy 100 lóerővel gyengébb a versenyautó, azonban a versenypályán gyorsabb az utcai MP4-12C-nél

Belekerült viszont egy olyan kormánykerék, ami lényegében megegyezik a Formual1-es versenyautókéval, mindössze pár kapcsolóval kevesebb van rajta. Az autó kifejlesztésében nagy szerepet vállaltak a McLaren F1 csapatnak dolgozó beszállítók. Idén néhány versenyen kipróbálja a gyár az autót, a privát csapatok majd a 2012-es szezonban tudják elkezdni használni az MP4-12C GT3 versenyautót.