Az idei versenyszezon extra hosszúságú, amelyből még négy futam van hátra. Ez így volt tavaly is, ami viszont más, az az, hogy ezúttal Lewis Hamilton biztos nem védi meg a címét – 2015-ben a Mercedes brit pilótája itt, a kedvenc pályáján, Austinban, szerezte meg harmadik világbajnoki érmét. A Mercedes ellenben két hete Japánban a konstruktőrök között megvédte világbajnoki címét, de hogy melyik pilótája lesz az egyéni világbajnok, az még ezután dől el. Bárhogy is lesz, a csapat csak örülhet, hiszen az idei egyéni világbajnok is a csapat pilótái közül kerül ki. S mi történt tavaly? A hétvégét a rossz időjárás szinte teljesen tönkretette, de amikor számított, vasárnap, a verseny napján, elég kedvezőek voltak a feltételek a nagydíj megrendezésére. Az eleinte vizes pálya gyorsan száradt és ezzel párhuzamosan egy izgalmakkal és fordulatokkal teli futam bontakozott ki. Körhátrányban senki nem ért célba, viszont nyolcan is kiestek a versenyből. Két biztonsági autós és két virtuális biztonsági autós időszak színesítette a mozgalmas versenyzést.

Lewis Hamiltonnak tavaly is bejött az USA Nagydíj. Egy drámai fordulatokkal és balesetekkel teli futamon ésszel és egy kis agresszivitással megszerezte a győzelmet és ezzel harmadik világbajnoki címének boldog tulajdonosa lett. Bár Nico Rosberg második lett, mégsem tudta visszavenni világbajnokságbeli második helyét a bronzérmet begyűjtő Sebastian Vetteltől. 2016-ban nagy fordulat állt be a Mercedesnél. Az évet Nico Rosberg nyitotta jobb formában. Sorra nyerte a futamokat a német pilóta, majd a szezon közepén kettőt megnyert Hamilton (Monaco, Kanada) és Baku után ismét szerzett négy futamgyőzelmet. A szezon vége azonban ismét Rosbergnek kedvez. Lewis Hamilton a nyári szünet óta nem tudja összeszedni magát. Augusztus elején, Németországban még ő állhatott fel a dobogó tetejére, de azóta Nico Rosberg csúcsteljesítményt nyújt (ötből négy versenyen nyert). Igaz, a brit pilótát autója és annak rendetlenkedő motorja is hátráltatja címvédése közben. Japánban ismét egy bosszantó hétvégét zárt, miközben első világbajnoki címe felé haladó csapattársa brillírozott. A hétvégi amerikai verseny helyszínére bizonyára bizakodva érkezik majd meg, mert ezt a pályát nagyon szereti és fekszik is neki. Rosberg kétszer is lecsúszott itt az első helyről, de most nem engedhet meg egy ilyen blamát, ha világbajnok akar lenni.
amber2
„Először is az Államokba utazunk – amely olyan, mintha a második otthonom lenne. Szeretem az országot, a kultúráját, az ottani embereket és a pályát, így alig várom már, hogy elkezdődjön a hétvége. Jónéhány szép emlékem van Austinból. Négy versenyből hármat megnyertem és persze tavaly a világbajnoki címet is itt szereztem meg. Az volt kétségtelenül pályafutásom egyik csúcspontja. Olyan, mintha az amerikai rajongók saját pilótájukká fogadtak volna, így megpróbálom ezt a pozitív energiát jóra fordítani a hétvégén.” – szögezte le magabiztosan Hamilton. Míg tavaly esős időjárás fogadta a mezőnyt Texasban, addig idén a hétvégére napos, száraz időt jósolnak az időjárás jelentések, így ezúttal legalább ez nem nehezíti a csapatok dolgát. A Pirelli idén a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsait viszi el az USA Nagydíj helyszínére. Ezek a gumik elég sokoldalúak ahhoz, hogy megbirkózzanak a pálya és az időjárás különböző kihívásaival. Ráadásul az eddigieknél gyorsabb köridőket eredményezhetnek. A tavalyi esős időjárás miatt viszont nem áll elegendő információ a csapatok rendelkezésére a száraz gumik viselkedésévél kapcsolatban.
amber3
A 2016-os szezon végéhez közeledve egyre jobban körvonalazódik a csapatok jövő évi pilótafelállása. A legújabb hír ezzel kapcsolatban Nico Hülkenberg Renault-hoz igazolásával kapcsolatos. A német pilóta többéves szerződést írt alá a francia csapattal, amely szerint a Hulk becenévre hallgató pilóta egy „igazi vezető”, aki motiválni tudja majd a csapatot. Nagy feladat előtt áll a 29 éves Hülkenberg, ugyanis tőle várják, hogy visszavezesse a Renault-ót a mezőny elejére. A 2010 óta a Forma-1-ben versenyző német pilóta tavalyi sikere a Le Mans-i 24 órás versenyen is közrejátszhatott abban, hogy megszerezte ezt a gyári ülést.

A verseny és a pálya

Texas fővárosa Tavo Hellmundnak, egy helybéli ex-pilótának köszönheti a verseny létrejöttét, aki szoros barátságot ápol az F1 urával, Bernie Ecclestone-nal. Miután azonban elintézte, hogy hazájában legyen verseny, Hellmund a továbbiakban nem vett részt a szervezésben. A verseny szervezőinek sokáig főtt is a feje, hogy el tud-e a pálya készülni időben. Végül azonban tető alá hozták a projektet és Austin azóta is egyeduralkodóként rendezi meg az USA Nagydíjat. A 20 kanyaros austini pályán található egy meredek emelkedő amely igen találóan „az a rendkívüli út a mennyekbe.” elnevezést kapta.

Az 56-körös USA Nagydíj október 23.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Austinban (Texas), a Circuit of The Americas (COTA) pályán. A pálya hossza: 5,513 km, a teljes versenytáv 308,405 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2012-ből, ideje 1 perc 39,347 másodperc.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!