A Ferrariknak nem indult túl kedvezően az idei szezon. Kimi Raikkönen Ausztráliában még a verseny elején búcsúzott. Sebastian Vettel pedig Bahreinben autójának meghibásodása miatt még elrajtolni sem tudott. Így két futamot követően nincs tiszta képünk a Ferrarik idei potenciáljáról. Talán majd Kínában többet látunk, ahol azonban tavaly a maranellóiak autói nem tudtak komolyabb veszélyforrást jelenteni a Mercedes számára. Vettel és Raikkönen a távol-keleti pályán a Mercedesek mögött csak a harmadik és negyedik helyet tudta begyűjteni.

A Bahreini Nagydíj rajtja sorsdöntő volt Rosberg és Hamilton szempontjából. A második helyről rajtoló Rosberg gyorsan elhúzott és hamarosan már az első helyen folytatta a versenyt. Eközben Hamilton autóját az első kanyarban oldalba kapta a hátulról nyílként kilövő Valtteri Bottas autójával – amiért később a finn pilóta bokszutca áthajtásos büntetést kapott -, így Hamilton visszaesett a mezőnyben. A Mercedes brit pilótája ezután már soha nem került olyan helyzetbe, hogy a harmadiknál egy jobb helyet szerezzen meg. Ez azt jelenti, hogy Nico Rosberg 17 pontos előnnyel áll az élen Hamilton előtt az egyéni ponttáblán. A Mercedes a konstruktőrök között 50 pontos előnyre tett szert a második helyezett Ferrarival szemben, amely két verseny után elkönyvelhet két célba nem érést is.

„Nagyszerűen rajtoltam el a pálya koszosabbik feléről, s ez a rajt meghatározta később a verseny végkimenetelét. Innen kezdve az autó nagyszerűen ment és már csak a tempómra kellett figyelnem és célba vinnem az autót.” – szögezte le a versenygyőztes Rosberg. Az élmezőny mögött igazi izgalmak vártak a nézőkre. Hatalmas csaták folytak a maradék helyekért. Az eltérő gumistratégiák váratlan fordulatokat eredményeztek. Úgy tűnik ez a változtatás meghozta a várt hatást, s üdítően hat a versenyek mozgalmasságára, szemben a sokak által elítélt új időmérő rendszerrel.

Az élen haladó trió mögött autójának szárnysérülése ellenére Daniel Ricciardo Ausztrália után ismét megszerezte a negyedik helyezést. Ricciardo orosz csapattársa, Danyiil Kvjat, a hetedik lett. Ezzel a Red Bull jelenleg harmadik a konstruktőrök között. A Haas folytatta kitűnő szereplését Bahreinben is. Az amerikai csapat Forma-1-es debütálása évében elérte, hogy pilótája, Romain Grosjean ausztráliai hatodik helyezését a szahíri pályán megfejelje egy ötödik hellyel. Szegény Esteban Gutierrez viszont ezúttal is pontok nélkül távozik. Max Verstappen nagyszerű formában volt, a fiatal szupertehetség a hatodik helyre kormányozta célba Toro Rossóját. Kvjat hetedik helye mögötti két hely jutott ezúttal a Williams pilótáinak. Massa a nyolcadik helyen a jobb kettejük közül, hiszen Bottas büntetése okán eléggé visszaesett a mezőnyben.

Grosjean eredménye mellett a nap másik nagy meglepetése a Fernando Alonso helyére beülő Stoffel Vandoorne és annak lehengerlő teljesítménye. A fiatal belga első Forma-1-es versenyén mindjárt pontszerző helyre, a tizedikre, hozta célba a McLarent. Bátor versenyzéssel mutatta meg mindenki számára, hogy vele még számolni kell a jövőben. Button kiesett, Alonso pedig csak reménykedhet, hogy a következő futamon, Kínában, már ő ülhet be autója volánja mögé. Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein csatája a verseny végén nagyon szórakoztató volt, s a két fiatal végül a 12. és 13. helyet szerezte meg Kevin Magnussen mögött.

2016-os Bahreini Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Nico Rosberg Mercedes 1:33:34.696 2. Kimi Raikkönen Ferrari + 10.282 3. Lewis Hamilton Mercedes + 30.148 4. Daniel Ricciardo Red Bull +1:02.494 5. Romain Grosjean Haas +1:18.299 6. Max Verstappen Toro Rosso +1:20.929 7. Danyiil Kvjat Red Bull + 1 kör 8. Felipe Massa Williams + 1 kör 9. Valtteri Bottas Williams + 1 kör 10. Stoffel Vandoorne McLaren + 1 kör 11. Kevin Magnussen Renault + 1 kör 12. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 13. Pascal Wehrlein Manor + 1 kör 14. Felipe Nasr Sauber + 1 kör 15. Nico Hülkenberg Force India + 1 kör 16. Sergio Perez Force India + 1 kör 17. Rio Haryanto Manor + 1 kör 18. Carlos Sainz Toro Rosso Nem ért célba 19. Esteban Gutierrez Haas Nem ért célba 20. Jenson Button McLaren Nem ért célba 21. Sebastian Vettel Ferrari Nem ért célba 22. Jolyon Palmer Renault Nem ért célba Leggyorsabb köridő: Nico Rosberg (Mercedes), 1 perc 34.482 másodperc (41. kör)

A bahreini futamot követően ismét két hetet kapnak a csapatok a pihenésre és arra, hogy áttelepüljenek a kínai futam helyszínére, Sanghajba. A Kínai Nagydíjat 2016. április 17.-én rendezik meg. 2014-ben és 2015-ben is a Mercedes duója győzedelmeskedett ezen a pályán, így ismét ők lesznek a favoritok.

A világbajnokság eredménye a Bahreini Nagydíj után

Pilóták: 1. Nico Rosberg 50 pont 2. Lewis Hamilton 33 pont 3. Daniel Ricciardo 24 pont 4. Kimi Raikkönen 18 pont 5. Romain Grosjean 18 pont 6. Sebastian Vettel 15 pont 7. Felipe Massa 14 pont 8. Max Verstappen 9 pont 9. Nico Hülkenberg 6 pont 10. Danyiil Kvjat 6 pont 11. Valtteri Bottas 6 pont Konstruktőrök: 1. Mercedes 83 pont 2. Ferrari 33 pont 3. Red Bull 30 pont 4. Williams 20 pont 5. Haas 18 pont 6. Toro Rosso 11 pont 7. Force India 6 pont 8. McLaren 1 pont

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!