Míg az utolsó európai futam előtt a Red Bull robbantott, a Ferrari bent hagyta a biztosítószeget. A várakozásoknak vége, kiderült amit már régen sejteni lehetett. Daniel Ricciardo kapja meg Mark Webber ülését a Red Bullnál 2014-től. Állítólag ugyanolyan elbánásban és felszerelésben részesül majd a két pilóta (Sebastian Vettel és Ricciardo), de hogy milyen lesz a viszonyuk, még nem lehet tudni. Mindenesetre a millió dolláros mosolyú pilóta mindent megtesz majd azért, hogy bizonyítsa méltó a helyre a világbajnok csapatnál.

Ami pedig a hétvégén hazai terepen versenyző maranellói gárdát illeti, az előzetes várakozásokkal ellentétben ezúttal nem tesz bejelentést Monzában a jövő évi pilótafelállásáról. Állítólag még nem dőlt el mi legyen. Montezemolo elnök tudva levőleg nagyon elégedett Felipe Massával és az ő Ferrari iránti elhivatottságával, de ez már valószínűleg nem lesz elég az olasz istállónak. A brazil pilóta nem hozza a várt eredményeket, így a patinás istállónak előbb vagy utóbb lépnie kell.

A Ferrari egy nehéz időszakon van túl, nem jöttek a várt eredmények. Belgiumban azonban bevezettek néhány újítást, mint a kis légellenállású első szárnyakat, amelyek Fernando Alonsót is hozzásegítették ahhoz, hogy felzárkózzon Sebastian Vettel mögé az egyéni ponttáblán. Felipe Massa szerint ha a csapat folytatja ezt az utat az újítások terén, jobb eredményeket érhet el a szezon második felében. „Folytatnunk kell a munkát, új alkatrészeket kell felrakni az autóra és meg kell próbálni versenyképesebb autót készíteni.” – szögezte le a brazil. Azt azonban látszólag elfelejti, hogy lassan ideje lesz a csapatoknak a jövő évi drasztikus változásokra koncentrálni, s az erőforrásokat átcsoportosítani úgy, hogy most már a 2014-es autó fejlesztésén legyen a nagyobb hangsúly. Szeptember folyamán meg kell ezt tennie mindenkinek, különben nagy lehet a lemaradás később.

A verseny és a pálya

A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok.

Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek. Egy bokszbeállásos stratégiára lehet számítani. Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 8.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc. 2012-ben Lewis Hamilton (McLaren) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A brit pilóta ideje 1:19:41.221 volt. A második helyezett Sergio Perez (Sauber) lett, míg a bronzérmes helyen 2011 után ismét Fernando Alonso ért célba a Ferrarival.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!