Kínában tavaly már novemberben voltak koronavírusos megbetegedések és alig pár napja mondták ki hivatalosan, hogy már nincs új koronavírusos fertőzött a távol-keleti országban. Azóta majd négy hónap telt el és nálunk, Európában, még csak ezután fog tetőzni a járvány. Olaszország után egy sor országban jelentettek be kijárási tilalmat, hogy lassítsák a fertőzés terjedését.
A Forma-1 még korábban hivatalosan is bejelentette, hogy a nyári szünetet előrébb hozza márciusra és áprilisra és három hetes lesz a szünet. Akkor kell leállnia a Forma-1-es üzemeknek, gyáraknak. Ez azonban a bejelentés nélkül is megtörtént volna sok helyen az adott országok rendeletei értelmében. A Ferrari Olaszországban és egy sor csapat Nagy-Britanniában felajánlotta gyártói kapacitásait lélegeztetőgépek előállítására. Mindenki segíteni szeretne ebben a nehéz helyzetben.

A szezon eleji futamok után a következő lépés az volt, hogy a májusi versenyeket elhalasztották, illetve a Monacói Nagydíjat törölték. Információk szerint Monaco nem fizet jogdíjat a versenyrendezésért, s egy utcai pályát versenyzésre átalakítani sok időbe telik, amit előre meg kell tervezni. Mindezek közrejátszanak abban, hogy idén végül nem rendeznek Forma-1-es futamot abban a hercegségben, ahol 1954 óta minden évben autóktól volt hangos a kikötő.

Időközben kiderült, hogy mégsem Baku lesz az első idei Forma-1-es versenyhelyszín. Monacóhoz hasonlóan ez is egy utcai pálya, amit nehéz gyorsan felépíteni és mivel kérdéses a rendezés sorsa, inkább ellene szavaztak a szervezők. Később dátumról még nem esett szó. Így Ausztrália, Bahrein, Vietnám, Kína, Hollandia, Spanyolország és Monaco után Azerbajdzsán a nyolcadik futam, amit halasztottak -vagy töröltek – idén.
A szezonnyitó futam így a Kanadai Nagydíj lehetne június közepén. Friss hír, hogy Kanada nem küld sportolókat a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékokra. Ennek a hírnek a tükrében viszont szinte biztos, hogy nem rendez Forma-1-es nagydíjat sem. Minél tovább halogatják a kezdést, annál nagyobb az esélye a szezon törlésének.

Eközben nem szabad elfeledkeznünk a húsba vágó gazdasági hatásokról sem. A csapatoknak kevesebb F1-es bevételük lesz, a szponzorok helyzete is kérdéses, s 15-20 %-kal kevesebb jövedelmük lesz. Ehhez képest, ha három egymásutáni hétvégén is futamra kell számítaniuk a csapatoknak az év második felében azért, hogy minél több futam megrendezésre kerüljön, az többletköltséget jelent számukra. Ú embereket kell felvenniük, s egy csomó tartalékalkatrészt kell legyártaniuk azért, hogy minden versenyen rendelkezésre álljanak ezek az alkatrészek, ha szükség lenne rájuk.
Mérvadó autósportos források szerint az egész szezon sorsa bizonytalan, nem biztos, hogy meg lehet rendezni idén a Forma-1-es Világbajnokságot. S emiatt biztosan egy évvel – 2022-re – tolódik az új éra kezdete.