Alig hagyták el a Nürburgringet, máris megérkeztek a Forma-1-es csapatok 26. Magyar Nagydíj helyszínére, a Hungaroringre. Ismét a nyári szünet előtti utolsó felvonásként rendezik meg nálunk a Forma-1-es nagydíjat, így az autósportok hazai szerelmesei már vághatják a centit a kezdésig. A régebbi pályák sorra végeznek kisebb-nagyobb felújításokat, s ez alól nem lehet kivétel a Hungaroring sem, amely egy kissé megújulva várja az autósportok krémjét a hétvégén.

A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.

A tavalyi eredménnyel boldog lenne a Red Bull. Azonban per pillanat ez csak álomnak tűnik A tavalyi eredménnyel boldog lenne a Red Bull. Azonban per pillanat ez csak álomnak tűnik

Ez az a pálya, melyet egykoron nem túl szép jelzőkkel illetek, mára azonban elérte a kedvelt pályák státuszát, ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek ellenére még mindig azt tartják a magyar pályáról, hogy nehéz rajta előzni. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy helyet, a célegyenest jelölte ki DRS zónaként, így ezúttal egy helyen lehet majd könnyíteni az előzést. A Magyar Nagydíjakról elmondható, hogy általában forróságban zajlanak, de ezúttal ezzel nem kell a csapatoknak folglalkozniuk, hiszen a szokásos meleg helyett hűvösebb idő és esetleg záporok fogadják majd a ringre kilátogatókat. Ez nehezítheti majd az autók beállítását.

2010-ben Mark Webber győzedelmeskedett a Hungaroringen, igaz ehhez Fortuna asszony segítsége is kellett. Lewis Hamilton autója meghibásodása miatt ugyanis kiesett, s legfőbb riválisa, saját csapattársa, Sebastian Vettel egy bokszutca áthajtásos büntetést követően esett el a győzelem esélyétől. A címvédő világbajnok Sebastian Vettel még nem nyert versenyt a Hungaroringen és a németországi negyedik helyezését talán egy Magyar Nagydíj-győzelemmel kívánja gyorsan orvosolni és így diadalittasan megkezdeni a megérdemelt nyári pihenőt.

Vettel tanácstalan, ő mindent úgy csinál, mint eddig, de a többi élmenő immár gyorsabb nála Vettel tanácstalan, ő mindent úgy csinál, mint eddig, de a többi élmenő immár gyorsabb nála

Vettelnek nagyon össze kell szednie magát, mert két csapat is arra tör, hogy letaszítsa őt trónjáról. A McLarennek és Lewis Hamiltonnak nagy ösztönzést jelent a nürburgringi győzelem, a Ferrari pedig azért boldog, mert a hidegebb német pályán is versenyképesek tudtak maradni, pedig azelőtt igencsak nagyon gondot jelentett hidegebb pályán is felmelegíteni az abroncsaikat a kellő üzemhőmérsékletre. A Bruno Senna rajongóknak ezúttal sem kell nélkülözniük kedvencüket, hiszen a brazil pilóta pénteken lehetőséget kapott csapatától, hogy Nick Heidfeld autójában körözve tesztelje az autót és megmutassa, hogy mire képes a pályán. Heidfeld nem tehet mást, minthogy jó képet vág hozzá. A magyar szervezők pedig remélik, hogy a lengyel szurkolók Robert Kubica híján beérik az ő autóját vezető Nick Heidfeld és pénteken Bruno Senna személyével, no meg persze a magyar pálya varázsával.

Aki a Forma-1 mellett a foci szerelmese is, az látogasson ki szerdán Újpestre, a Szusza Ferenc stadionba, ahol többek között Vettel, Alonso és Massa is pályára lép egy jótékonysági focimérkőzés keretében.

A pálya és a verseny

A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis teszi érdekessé a Hungaroringen való versenyzést. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás kicsi. A hidegebb idő, valamint az eső pedig még ronthat is ezen. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban.

Izgalmas futamra számíthatunk, még akkor is, ha az időjárás nem szól közbe Izgalmas futamra számíthatunk, még akkor is, ha az időjárás nem szól közbe

 

A 70-körös Magyar Nagydíj július 31.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc. 2010-ben Mark Webber (Red Bull) nyerte meg a futamot. Az ausztrál pilóta győztes ideje 1:41:05.571 volt. A második helyen Fernando Alonso ért célba a Ferrarival, míg a bronzérmes helyezés Sebastian Vettelé (Red Bull) lett.