Ilyen formán Valtteri Bottas is fontos feladat előtt áll. A nyári szünetig van ugyanis ideje a finn pilótának arra, hogy bizonyítson a Mercedesnél. Esteban Ocon tűkön ülve várja, hogy ismét Forma-1-es autót vezethessen. Bár a betegeskedő Lewis Hamiltont helyettesítette volna Hockenheimben, ha szükség lett volna rá, s Bottas szemét se kerülhette el a francia fenyegető jelenléte Németországban. A Mercedes finnjének vasárnapi kiesését a helyszínen lévő Nico Rosberg úgy kommentálta, hogy ezzel elvesztette ülését a Mercedesnél, de azért nem szaladjunk ennyire előre. Várjuk meg a Magyar Nagydíj végét és a nyár szünetet.

Az a tény, hogy ezután a verseny után kezdődik a nyári szünet a Forma-1-es résztvevők számára, egyfajta mérföldkővé teszi a magyar futamot. Lazább, nyáriasabb hangulatba érkeznek hozzánk a pilóták és Forma-1-es résztvevők, tudják, hogy hamarosan kipihenhetik a szezon első felének feszített tempóját. Ez persze nem vonatkozik azokra a pilótákra, akiknek a sorsa a nyári szünetben, gyakorlatilag a szezon felénél dől el. Hogy mennyire elfáradtak már a Forma-1-ben dolgozók az is mutatja, hogy egy Hockenheimből Mogyoródra tartó Renault-kamion hétfőn Győrnél árokba szaladt. Ráfér már a Forma-1-esekre a szabadságolás.

https://twitter.com/RenaultF1Team/status/1156240870791884802

Ami a magyar pályát illeti, azt mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.

Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez. A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, de idén forróság helyett “csak” meleg lesz, s akár eső is eshet. Jelen sorok írásakor péntekre ígérnek felhős időt jelentéktelen záporokkal, a szombati és vasárnapi események zavartalan napsütésben telnek majd. Tavaly változékony időjárási körülmények fogadták a csapatok, de a szombati esős időmérőt követő forró verseny során sem változtak meg az erőviszonyok. Bár a Ferrarik és a Red Bullok voltak a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj fő esélyesei, mégis a rajtelső Lewis Hamilton nyert a Mercedes-szel. A Ferrari két versenyzője, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen állhatott fel a dobogó alsó fokaira.

Robert Kubica pontot szerzett
Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi a hetedik és nyolcadik hellyel az Alfa Romeo legjobb szereplését nyújtották a Német Nagydíjon, utólag azonban mindkettejük pontjait elvették autóik technikai szabálytalansága miatt. Robert Kubica és a Williams ezáltal idei első pontját szerezte meg a tizedik hellyel Hockenheimben. Egy nagyon boldog Kubicát láthatnak majd lengyel és hazai rajongói a mogyoródi pályán versenyezni.

https://twitter.com/ScuderiaFerrari/status/1156220704901206017

A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból.


Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. Az új sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedhet, és ez hatással lehet majd a gumikopásra, sokkal inkább, mint a régi aszfalt esetén. A 70-körös Magyar Nagydíj augusztus 4.-én 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.