A magyar rendezők folyamatosan dolgoznak azért, hogy egy szebb és korszerűbb környezet várja a résztvevőket és a nézőket. A Hungaroring nagyobb mérvű átépítése, újjáépítése azonban még egy kicsit várat magára. A kilátogató nézőknek azonban nem csak a hungaroringi három nap ad okot a mulatságra, hanem az azt követő kétnapos hivatalos szezonközi tesztelés is. A vasárnapi futam után egy napos pihenőt tartanak a csapatok, kedden és szerdán pedig ismét Forma-1-es autók köröznek majd a pályán. Hosszú a szezon és még csak a felénél tartunk, így talán nem okoz nagy meglepetést, hogy több csapatnál a tesztpilótákat vetik majd be, s a főállású versenyzők kiveszik jól megérdemelt nyári szabadságukat. Nem minden csapat él a tesztelés lehetőségével, a Haasról már biztosan tudni lehet, hogy nem marad a mogyoródi pályán a hétvégét követően.

Az a tény, hogy ezután a verseny után kezdődik a nyári szünet a Forma-1-es résztvevők számára, egyfajta mérföldkővé teszi a magyar futamot. Lazább, nyáriasabb hangulatba érkeznek hozzánk a pilóták és Forma-1-es résztvevők, tudják, hogy hamarosan kipihenhetik a szezon első felének feszített tempóját. Ami a magyar pályát illeti, azt mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez.

“Szeretem a Magyar Nagydíjat. Mindenki mindig azt mondja, hogy olyan, mint Monaco falak nélkül, de ez nem igaz, ez Magyarország! Gyors, általában nagyon forró és bár egy szűk pályáról van szó, még mindig sok az előzési lehetőség rajta. A középső szektor az év egyik legjobbja, elég gyors igazán gyors váltásokkal. A pálya korábban nagyon buckás volt, de nemrégiben sokat javítottak rajta.” – szögezte le a nagymosolyú Ricciardo, akit biztosan sok magyar lány látna szívesen a dobogón. A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Bár van rá esély, hogy zivatarok zavarják meg a hétvége eseményeit, de ez még dobhat is a verseny izgalmain. 2014-ben a pályára zúduló hatalmas zivatart követően minden idők legizgalmasabb és legeseménydúsabb Magyar Forma-1-es Nagydíja zajlott le. Tavalyelőtt pedig a szombati időmérő edzés során ömlött monszunszerű eső a pályára. S hát ez egyáltalán nem könnyítette meg a csapatok dolgát. A Német Nagydíj előtt személyi változásokról hallottunk a Mercedesnél, ezt követően pedig a csütörtöki médianapon bejelentették, amit már régóta sejteni lehetett, hogy Lewis Hamilton további két szezon erejéig aláírt a Brackley-i istállóval. Pénteken azt is megtudhattuk, hogy Valtteri Bottas szerződését is hosszabbították 1+1 évre.

Bár 2017-ben felejthető teljesítményt nyújtott a Red Bull a Hungaroringen, Sebastian Vettel szerint ezúttal az energiaitalos csapatnak áll majd a zászló. Daniel Ricciardónak különösen fekszik a magyar aszfaltcsík. Az ausztrál pilóta 2014-ben megnyerte a magyar futamot és a rá következő két évben bronzérmes lett. Tavaly a két bikás pilóta a rajt utáni második kanyarban összeütközött, Ricciardo kiesett, Verstappen pedig ötödik lett. A Magyar Nagydíjat 2017-ben Sebastian Vettel nyerte meg, annak ellenére, hogy Hamilton volt az esélyesebb. Már a szombati időmérő edzésen érezni lehetett, hogy valamit nagyon eltaláltak a Ferrarinál. Az első két rajtkockából induló Vettel és Raikkönen be is vitte az első két helyre a pirosak autóit a hungaroringi célba. Valtteri Bottas állhatott fel az utolsó dobogós helyre, miután Hamilton a korábban a finntől kapott helyet visszaadta neki. Németországban az elmúlt hétvégén nagyon balszerencsésen alakult a verseny Sebastian Vettel számára. Az élről esett ki, miközben a hátulról rajtoló Lewis Hamilton megnyerte a futamot. A Mercedes és Hamilton ezzel az eredménnyel visszavette az első helyezést mindkét ponttáblán. A Ferrarinak mindenesetre lesz ehhez még egy-két szava a forrónak ígérkező magyar futamon.

A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban. A viszonylag új aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így nagyobb köridőket eredményez. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedik, és ez hatással van a gumikopásra, sokkal inkább, mint a régi aszfalt esetén. A Pirelli ugyanazokat az abroncsokat hozza el Mogyoródra, mint Hockenheimbe a múlt hétvégén: a közepes, lágy és az ultralágy abroncsokat. A 70-körös Magyar Nagydíj július 29.-én 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.