A téli tesztek során a Mercedes-Ferrari harcot lehetett prognosztizálni az idei szezonra, s az első két verseny során ez be is jött. Ennek eredményeként Hamilton és Vettel megosztva áll az egyéni ponttábla első helyén 43-43 ponttal.

„Nagyszerű munka Sebastiantól és ettől a fickótól (Max Verstappen) itt, és nagy köszönet a csapatnak. Hihetetlenül büszke vagyok mindenkire, a saját csapatomra és a személyzetre és arra a csapatomra, amely nagyon keményen dolgozott az üzemben otthon, hogy ez megvalósulhasson.” – nyilatkozta lelkesen Hamilton a verseny végén. „Azt hiszem a legszorosabb harcom lesz idén, a legszorosabb a pályafutásom során. Alig várom ezt a harcot, nem csak Sebastiannal, de a többi potenciális versenytárssal is. A Ferrari fantasztikus munkát végezett és szerintem nagyszerű, hogy mindkét csapat keményen hajt.” – tette hozzá.

Bár minden szem e két pilótára szegeződött, a mai nap főszereplője vitathatatlanul a szupertehetséges Max Verstappen volt. A holland pilóta a hátsó 16. helyről rajtolva ért végül célba a harmadik helyen. Már a rajtja sem volt közönséges, előre tört a mezőnyben mindjárt a verseny elején, s olyan briliáns teljesítményt mutatott, mint a tavalyi brazil futamon. Látszólag az ilyen esős-nedves nehezített körülmények fekszenek a fiatal pilótának. Tavaly Sao Paulóban egyébként szintén őt választották meg a rajongók a „Nap pilótájává-Driver of the day”, hozzáértők pedig Ayrton Senna tehetségéhez mérték az övét. A verseny rajta nem indult simán, hiszen Sebastian Vettel nem állt be pontosan a rajthelyére, de később úgy döntöttek a versenybírák, hogy ezzel nem szerzett előnyt, így nem kapott büntetést. A nedves pályán szinte mindenki intermediate, közepes, gumikon rajtolt, Sainzet kivéve, aki meg is itta ennek a döntésnek a levélt. Alig bírta a fiatal spanyol a pályán tartani az autóját slick gumikon.

A versenyzés viszonylag gyorsan megakadt, amikor is virtuális biztonsági autós fázis következett, mivel Lance Strollt „kiütötte” Sergio Perez. A fiatal kanadainak nem indult túl szerencsésen az éve, most is kiesett a versenyből. Ekkor sokan slickre cserélték közepes gumijaikat, így Vettel is, de Hamilton és még néhány élen haladó pilóta még kint maradtak közepes abroncsokon. Alig ért véget ez a fázis, s kezdődhetett a versenyzés, a biztonsági autó ténylegesen is kijött, mert a Pascal Wehrlein helyére beállt Antonio Giovinazzi a célegyenesben nekicsapta az autóját a pálya falának. Ez a futam nem sikerült fényesen az olasznak. Míg Ausztráliában tiszta körülmények között szép teljesítményt tett le az asztalra, addig itt, esőben, nem jött össze a Forma-1-es bennfentesek lenyűgözése. Nyilván Wehrlein otthon a kezét dörzsölgeti, még nem veszett el a helye a Saubernél.

Az élen álló közepeseken hajtó pilóták ekkor döntöttek a váltáson. A bokszbeállást követően Hamilton maradt az élen, Ricciardo a második helyen bukkant fel Raikkönen és Verstappen előtt. Vettel korai gumiváltása nem volt kifizetődő, a hatodik helyre esett vissza, miközben Bottas megpördült a biztonsági autó mögött és emiatt 12. volt. Verstappen elemében érezte magát száradó időjárási körülmények között. Egyre feljebb tört a mezőnyben, már a második helyen autózott ekkor. Hamilton és a Red Bull ifjú pilótája messze elhúztak az élen, miközben Vettel egyre frusztráltabban autózott az ötödik helyen. Egyszer csak felszívta magát a német és kielőzte az erőforrásával küszködő Raikkönent, majd Ricciardót is és Verstappen nyomába eredt.

Verstappen szuperlágy gumijai már a végét járták, így ha nem is egykönnyen, de végül a Ferrari pilótája kielőzte a Red Bullal hajtó pilótát és máris a második helyen autózott a piros betontorpedóval. Ezalatt Verstappen friss gumikat kapott, amikkel gyorsabban hajtott, mint Hamilton az élen. Gyorsan kapcsoltak a Ferrarinál és a Mercedesnél. Behozták pilótáikat friss gumikért, s miközben Hamilton az élre jött vissza, a Ferrarinál Raikkönen haladt a második helyen. Raikkönen szintén be akart menni friss gumikért, miközben csapata kint akarta tartani a pályán. A finn végül elérte a célját, de ezáltal Vettel visszatért a második helyre és már meg is tudta azt tartani a kockás zászlóig.

Vettel próbált nyomást helyezni az élen haladó Hamiltonra, sikertelenül. Mögöttük Verstappen ért célba harmadikként, nyomában csapattársával, Daniel Ricciardóval. Raikkönen erőfeszítései végül az ötödik helyre voltak elegendőek. Valtteri Bottas hatodik lett a Mercedes-szel azelőtt a Sainz előtt, aki a verseny elején mutatott bukdácsolást követően összeszedte magát és megérdemelten ért célba hetedikként. Kevin Magnussen és a Haas idei első pontjait gyűjtötte be Kínában a nyolcadik helyezéssel. Az első tizet Sergio Perez és Esteban Ocon zárja.

A Forma-1-es cirkusz nem áll meg. Alig egy hét múlva Bahreinben (2017. április 16.) már villanyfényes futamon mérheti össze a mezőny az erejét. 2016-ban Nico Rosberg nyerte meg azt a futamot, miközben Lewis Hamilton csak harmadik lett Kimi Raikkönen mögött.

2017-es Kínai Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37:36.160
2. Sebastian Vettel Ferrari + 6.250
3. Max Verstappen Red Bull + 45.192
4. Daniel Ricciardo Red Bull + 46.035
5. Kimi Raikkönen Ferrari + 48.076
6. Valtteri Bottas Mercedes + 48.808
7. Carlos Sainz Toro Rosso +1:12.893
8. Kevin Magnussen Haas + 1 kör
9. Sergio Perez Force India + 1 kör
10. Esteban Ocon Force India + 1 kör
11. Romain Grosjean Haas + 1 kör
12. Nico Hülkenberg Renault + 1 kör
13. Jolyon Palmer Renault + 1 kör
14. Felipe Massa Williams + 1 kör
15. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
16. Fernando Alonso McLaren Nem ért célba
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso Nem ért célba
13. Stoffel Vandoorne McLaren Nem ért célba
12. Antonio Giovinazzi Sauber Nem ért célba
16. Lance Stroll Williams Nem ért célba

A világbajnokság eredménye a Kínai Nagydíj után
Pilóták:

1. Sebastian Vettel 43 pont
2. Lewis Hamilton 43 pont
3. Max Verstappen 25 pont
4. Valtteri Bottas 23 pont
5. Kimi Raikkönen 22 pont
6. Daniel Ricciardo 12 pont
7. Carlos Sainz 10 pont
8. Felipe Massa 8 pont
9.Sergio Perez 8 pont
10. Kevin Magnussen 4 pont

Konstruktőrök:

1. Mercedes 66 pont
2. Ferrari 65 pont
3. Red Bull 37 pont
4. Toro Rosso 12 pont
5. Force India 10 pont
4. Williams 8 pont
7. Haas 4 pont
7. Renault 0 pont
8. Sauber 0 pont
9. McLaren 0 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!