Hamilton számára tökéletesen sikerült a hétvége. Minden edzésen, az időmérőn és még a versenyen is az élen végző brit pilóta idei második győzelmével 13 pontos előnyre tett szert az egyéni ponttáblán a Malajziában győzedelmeskedő Sebastian Vettelhez képest. Nico Rosberg csak harmadik, 17 pontos lemaradással csapattársa mögött. Hamilton számára ez a győzelem egy könnyű vasárnapi sétakocsikázás eredménye volt. A rajtnál jól jött el a brit és gyorsan akkora előnyre tett szert, hogy ezután már senki nem tudott igazán a nyomába érni.

Nagyszerű verseny volt – nagyon boldog vagyok. Azt gondoltam, hogy szorosabb csata lesz, mivel tudtuk, hogy a Ferrarik hosszú távon nagyon jók és jól tudnak vigyázni a gumijaikra. Az igazi cél így az volt, hogy jól gazdálkodjunk az abroncsainkkal és az én célom, hogy vigyázzak az autómra. Nem voltam igazán veszélyben Nicótól az egész verseny során, így sikerült is vigyáznom az autóra – és nagyon élveztem a versenyt. Az igazán élvezetes körök azok voltak, amelyeken a bokszbeállás előtt köröztem, és végül sokkal könnyebb hétvége volt az elmúlt versenyhétvégéhez képest. Nagyon boldog vagyok és egy kissé izgatott is.” – szögezte le Hamilton.

Ahogy várható volt, a nem túl forró kínai pályán a Ferrari nem tudott komolyabb veszélyforrás lenni a Mercedes számára. Sebastian Vettelnek így is volt lehetősége itt-ott kimutatnia a foga fehérjét és sejtetni, hogy a forró európai versenyeken nem lesz ilyen könnyű dolga a Mercedesnek. Bár a rajt után könnyedén kielőzte a Williams párosát, Kimi Raikkönen mégsem tudott lépést tartani csapattársával, s bár később erőre kapott, mégis ezúttal is lecsúszott a dobogó harmadik fokáról és lett negyedik. A két Ferrari mögött csöndes és magányos körözést ejtett meg a két Williams-pilóta és végül az ötödik és hatodik helyen ért célba. Ezúttal Massa volt a jobb pilóta, de mégsem olyan jó, hogy veszélyeztesse a dobogós helyezetteket.

A Lotus felemás eredményt könyvelhet el. Romain Grosjean hetedik helye által végre pontokat szerzett a csapat, bár ennél többet is elérhetett volna, ha Pastor Maldonado erős kezdését követően nem esik ki. Jenson Buttonnal való harca során Button hibájából esett ki végül a venezuelai pilóta.

A Red Bull és a Toro Rosso kálváriája

Maldonado kiesésével Max Verstappen egy nyolcadik helyezéssel ejthette volna ámulatba rajongóit, ha három körrel a verseny vége előtt nem kellett volna feladnia a versenyt autója technikai meghibásodása miatt. Carlos Sainz egyszer megpördült, majd autójának elő-előjövő technikai zavarai miatt egy körrel lemaradva autózott és ért célba. A Red Bull sem lehet elégedett. Kvjat autója lángokban tört ki, Ricciardo pedig katasztrofálisra sikerült rajtját követően folyamatosan próbált felzárkózni a mezőnyhöz. Az ausztrál pilóta végül a sauberes szendvicsben a kilencedik helyen ért célba. Nyolcadik Felipe Nasr, a tizedik pedig Marcus Ericsson lett.

A kínai futam után két csapat áll még pont nélkül a konstruktőri ponttáblán. A McLaren pilótái bár végre célba értek, mégis a verseny nagy részében egymással civódtak. A másik csapat a Manor, ahol idén először indult el mindkét autója versenyen. Will Stevens első versenyén spanyol csapattársa előtt ért célba, igaz két kör hátrányban.

2015-ös Kínai Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:39:42.008 2. Nico Rosberg Mercedes + 0.714 3. Sebastian Vettel Ferrari + 2.988 4. Kimi Raikkönen Ferrari + 3.835 5. Felipe Massa Williams + 8.544 6. Valtteri Bottas Williams + 9.885 7. Romain Grosjean Lotus + 19.008 8. Felipe Nasr Sauber + 22.625 9. Daniel Ricciardo Red Bull + 32.117 10. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 11. Sergio Perez Force India + 1 kör 12. Fernando Alonso McLaren + 1 kör 13. Jenson Button McLaren + 1 kör 14. Carlos Sainz Jr. Toro Rosso + 1 kör 15. Will Stevens Marussia Ferrari + 2 kör 16. Roberto Merhi Marussia Ferrari + 2 kör 17. Max Verstappen Toro Rosso + 4 kör 16. Pastor Maldonado Lotus Nem ért célba 17. Danyiil Kvjat Red Bull Nem ért célba 18. Nico Hülkenberg Force India Nem ért célba

Nem pihenhetnek meg a Forma-1-es csapatok, hiszen kevesebb, mint egy hét múlva (2015. április 19.) ismét pályára kell lépniük a 2014-es téli tesztelések egyik helyszínén, Bahreinben. A tavalyi évtől ezen a pályán is éjszakai, villanyfényes futamot rendeznek, hogy ezzel is kedvezzenek az európai nézőknek. 2014-ben kettős Mercedes-siker született a szahíri pályán, s idén sem várható más.

A világbajnokság eredménye a Kínai Nagydíj után

Pilóták: 1. Lewis Hamilton 68 pont 2. Sebastian Vettel 55 pont 3. Nico Rosberg 51 pont 4. Felipe Massa 30 pont 5. Kimi Raikkönen 24 pont 6. Valtteri Bottas 18 pont 7. Felipe Nasr 14 pont 8. Daniel Ricciardo 11 pont 9. Romain Grosjean 6 pont 10. Nico Hülkenberg 6 pont 11. Max Verstappen 6 pont 12. Carlos Sainz Jr. 6 pont Konstruktőrök: 1. Mercedes 119 pont 2. Ferrari 79 pont 3. Williams 48 pont 4. Sauber 19 pont 5. Red Bull 13 pont 6. Toro Rosso 12 pont 7. Force India 7 pont 8. Lotus 6 pont 9. McLaren 0 pont 10. Manor 0 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!