“Őszintén szólva nagyon büszke és hálás vagyok ennek a hihetetlen csapatnak és a Mercedesnél minden embernek, akik folyamatosan tolták a munkát idén. Ki gondolta volna, hogy az év végén még lesz erőnk és még többet tudunk kipréselni ebből a gyönyörű autóból. Nagyon hálás vagyok a Team LH-nak is. Az egész világot beutazom és ezek az emberek inspirálnak engem és üzeneteket küldenek, amelyek feldobnak. Köszönöm, hogy néztek és támogattok. Ember, ma nagyon boldognak érzem magamat.” – nyilatkozta a világbajnokságot nyerő brit, aki a leggyorsabb körért járó egy pontot is begyűjthette a verseny végén.

Erre a győzelemre nagyon nagy szüksége volt Hamiltonnak, ugyanis nem mindegy, hogy egy-egy pilóta milyen érzésekkel távozik a téli szünetre. Ha a csúcson fejezi be a szezont, az nagy lökést adhat a következő szezonra, akár az újabb világbajnoki cím sorsa is múlhat ezen. Láttuk ezt korábban, amikor Hamilton a szezon végére leeresztve átengedte az utolsó győzelmeket Nico Rosbergnek, aki ettől megtáltosodott és megnyerte a következő szezon világbajnoki címét. Valtteri Bottas vasárnapi teljesítményéről érdemes még szót ejteni. A finn pilóta egy büntetést követően (motort cseréltek az autójában, új turbófeltöltőt és MGU-H-t kapott) a rajtrács végéről indulhatott el, de a verseny végére felverekedte magát a dobogó közelébe, végül azonban csak a negyedik helyig jutott. Charles Leclercet nem tudta megelőzni. A monacóit azonban még vizsgálják az autójában lévő üzemanyag mennyisége miatt, ami jelentősen eltért a Nemzetközi Automobil Szövegségnek (FIA) jelentett mennyiségtől. A ferraris pilótát akár ki is zárhatják.

A versenyből egyedül egy kieső volt, Lance Stroll. A rajtot követően két kisebb koccanás volt. Lando Norris és Carlos Sainz a hatodik helyért folyó küzdelemben koccant, de egyikőjük sem sérült. Pierre Gasly és a két Racing Point autó is megtalálta egymást. Gasly első szárnya bánta a találkozót, s sok időt vesztett a francia míg visszabaktatott a bokszba egy új szárnyért. Sokára, egy kör hátránnyal tudott csak visszatérni a versenybe. Nem csoda, hogy végül két kör hátrányban a 18. helyen futott célba a Toro Rosso pilótája. Lance Stroll bár folytatta a versenyt, alig hét körrel a verseny vége előtt autója technikai meghibásodása miatt kénytelen volt egyedüliként feladni a szezon utolsó futamát.

Viszonylag korán jött a hír, hogy a DRS használatát technikai okokból nem engedélyezik, ami eléggé megnehezítette az előzést. No nem Bottas számára, aki négy kör elteltével már a 14. helyen körözött. Nem hiába, a Mercedes nagyon jól ment idén is ezen a pályán. Sokáig nem is engedélyezték a DRS használatot, ami vonatozást eredményezett. Ahogy kezdett besötétedni, a 18. körben ismét szabad volt az út a DRS használat előtt. Sebastian Vettel egy új kisbabával és az összesített ötödik hellyel zárja az évet. Remélhetőleg a családi öröm motivációt adhat neki a jövő szezonban. A német ötödik lett a futamon. A Ferrari pilótáját Alex Albon, Sergio Perez, Lando Norris, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz követi az első tízben.

A Forma-1-től két pilóta is búcsúzik: Nico Hülkenberg, aki 10 évnyi Forma-1-es versenyzést követően azzal a rekorddal távozik, hogy egyszer sem sikerült dobogós helyen célbaérnie. A német pilóta visszatérési reményekkel hagyja el a Forma-1-es cirkusz porondját. Robert Kubica esete már más kérdés. Hajdanán nagy reményekkel és szép eredményekkel versenyzett a lengyel pilóta, mígnem egy ralis verseny kettébe törte Forma-1-es pályafutását. Bár sokéves kihagyást követően visszatérhetett, de a Williams csapatnál nem sok babér termett az amúgy is a kezével nehézségekbe ütköző pilótának. A december 7.-én 35. születésnapját ünneplő lengyel minden bizonnyal örökre búcsút kell, hogy intsen az autósportok krémjének számító Forma-1-nek.

A 2020-as év hasonlóan hosszú lesz, mint az idei volt, s az utolsó év a nagy változások előtt. Jövőre nem várhatóak radikálisan más eredmények az ideieknél, de akkor már sokan hamarabb elkezdik majd a készülődést az új 2021-es szabályoknak megfelelően. A csapatok még nem utaznak el a helyszínről, az utolsó tesztelésen vesznek részt, többek között Esteban Oconnal a Renault-nál. Ezután azonban következik a pihenés, az ünneplés ideje a Forma-1-es résztvevők számára is, hogy aztán tavasszal egy új lap nyíljon a Forma-1 történelemkönyvében.

2019-es Abu-Dzabi Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34:05.715
2. Max Verstappen Red Bull + 16.772
3. Charles Leclerc Ferrari + 43.435
4. Valtteri Bottas Mercedes + 44.379
5. Sebastian Vettel Ferrari + 1:04.357
6. Alexander Albon Red Bull + 1:09.205
7. Sergio Perez Racing Point + 1 kör
8. Lando Norris McLaren + 1 kör
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1 kör
10. Carlos Sainz McLaren + 1 kör
11. Daniel Ricciardo Renault + 1 kör
12. Nico Hülkenberg Renault + 1 kör
13. Kimi Raikkönen Alfa Romeo + 1 kör
14. Kevin Magnussen Haas + 1 kör
15. Romain Grosjean Haas + 1 kör
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo + 1 kör
17. George Russell Williams + 1 kör
18. Pierre Gasly Toro Rosso + 2 kör
19. Robert Kubica Williams + 2 kör
20. Lance Stroll Racing Point Nem ért célba

A világbajnokság végeredménye
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 413 pont
2. Valtteri Bottas 326 pont
3. Max Verstappen 278 pont
4. Charles Leclerc 264 pont
5. Sebastian Vettel 240 pont
6. Carlos Sainz 96 pont
7. Pierre Gasly 95 pont
8. Alex Albon 92 pont
9. Daniel Ricciardo 54 pont
10. Sergio Perez 52 pont

Konstruktőrök:
1. Mercedes 739 pont
2. Ferrari 504 pont
3. Red Bull 417 pont
4. McLaren 145 pont
5. Renault 91 pont
6. Toro Rosso 85 pont
7. Racing Point 73 pont
8. Alfa Romeo 57 pont
9. Haas 28 pont
10. Williams 1 pont