“Fantasztikus, hogy a végén én nyertem. Nagyon trükkös volt megtalálni a megfelelő stratégiát, nagyon kellett koncentrálni. Az nyert, aki nem hibázott. Az évek során egyre több tudásod lesz, nagyon örülök az eredménynek.” – szögezte le Verstappen.

Hullámvasúton ült a Forma-1 mezőnye a Német Forma-1-es Nagydíjon, Hockenheimben. Az eső következtében voltak itt csúszkálások, kiesések, biztonsági autók tömegével. Aki célbaért problémamentesen, mind győztesnek tekinthető. Az ezt megelőző Osztrák és Brit Nagydíj se volt semmi, de a német futam még rajtuk is túltett izgalmak és történések terén. Csak remélhetjük, hogy ez a tendencia kitart a jövő hétvégi Magyar Nagydíjig. Három napos forró felvezetést követően erősen lehűlt, esős időben zajlott a 67 körös Német Nagydíj. A hol esős, hol száraz időjárási körülmények nagyon trükkösek voltak a szereplők számára, a megfelelő abroncsválasztás kulcsfontosságú tényező volt ezen a nehéz futamon. A Red Bull és a Ferrari győztesként, míg a Mercedes, amely itt ünnepelte autósportos részvételének 125. évfordulóját, pontok nélkül távozik.

Érdekes módon többen is ugyanabban a kanyarban, az utolsó előttiben, mondtak búcsút a futamnak. Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is itt esett ki. Nico Hülkenberg szintén itt dobta el az autóját a 41. körben, pedig a német jó úton haladt Forma-1-es pályafutása első dobogós helye felé. Fájdalmas vég a Renault számára azután, hogy Daniel Ricciardo még a 15. körben kényszerült kiállni autójának motormeghibásodása miatt. Hülkenberg kiesése előtt egy körrel Kimi Raikkönen is majdnem áldozatul esett az utolsóelőtti kanyarnak, de közepes gumikon elég tapadást talált ahhoz, hogy visszatérjen a versenybe, s végül hetedik lett, csapattársa, Antonio Giovinazzi előtt. A verseny után hibás kuplungbeállítása – a rajtnál fontos – miatt 30 másodperces időbüntetést kapott mindkét Alfa Romeo, így kiestek a Top10-ből.

Hamilton egész hétvégén nem érezte jól magát, egy betegség hátráltatta, így számára különösen megerőltető lehetett ez a futam, ami pedig nagyon fontos volt a Mercedesnek, mely támogatása nélkül aligha lehetett volna idén megrendezni a Német Nagydíjat. Lewis Hamiltont ráadásul kétszer is büntették a verseny során. A bokszbejárat előtt megforgott, az első szárnya is megsérült, de behajtott a bokszba szabálytalanul keresztben. Emiatt öt másodperces büntetéssel sújtották. Később újra vizsgálták, mivel az egyik biztonsági autós időszakban túl lassan hajtott. Valtteri Bottas számára ez remek alkalom lett volna arra, hogy ezúttal neki álljon a zászló. A finn azonban nem tudott élni a kínálkozó lehetőséggel, s ő is nekicsapta autóját a falnak.

Sebastian Vettel kanosszát járt a tavalyi Német Nagydíj óta, s remélhetőleg ez a hosszú, sikertelen időszak ezzel a mostani második hellyel véget ért számára és a Ferrari számára. Miközben a szabadezdéseken végig brillíroztak a Ferrarik, az időmérőn már az első etapban kiesett Vettel és végül az utolsó helyről vágott neki a vasárnapi futamnak. Charles Leclerc a tizedik helyről rajtolhatott és nagyon jó helyen is versenyzett egészen a 29. körig, amikor is kicsúszott a sóderágyba az utolsó előtt kanyarban és a második helyről kiesett. Sima gumikon körözött az akkor még tetemes vízmennyiséget tartalmazó pályán és gyakorlatilag úgy felúszott az autója a sok vízen, hogy már nem tudta befordítani a kanyarban.

Ez a verseny a slick és intermediate gumik jó időzítésén múlott. A legjobb munkát pedig a Red Bull végezte. Max Verstappen nagy – narancssárgába öltözött – rajongói tábora előtt Ausztria után ismét az élre vitte célba autóját. Ráadásul a leggyorsabb körért járó egy pontot is begyűjtötte a fiatal holland. A Red Bull felemás hétvégét tudhat magáénak, de az nem Pierre Gasly hibája, hogy kiesett. Az egyébként briliánsan versenyző Alex Albon nagy igyekezetében, hogy egyre feljebb jusson, rázárt Gaslyra, s összeértek a kerekek. Gasly autójának bal első kerekén levált a gumi, s félre kellett állnia, feladva a futamot. Nem véletlenül igyekezett annyira a Toro Rosso pilótája. Felismerte, hogy egy ilyen versenyen bármi megtörténhet. Akár ő is állhatott volna a dobogón, Kvjat helyén.

Hogy mennyire felborult az erősorrend az extrém körülményeknek köszönhetően a végeredmény is mutatja. Lance Stroll lett a negyedik a megtáltosodott Racing Pointtal. Őt Carlos Sainz követi a McLarennel. Alex Albon hatodik lett a Toro Rossóval és a két Haas pilóta – Romain Grosjean és Kevin Magnussen – zárja az első tizet. Ami még meglepőbb, hogy a 11. helyezett Lewis Hamiltont a 12. helyen nem más, mint Robert Kubica követi. Nem gondoltuk volna idén, hogy ez megtörténhet, nem? Persze hol máshol történt, mint a búcsúzó Német Nagydíjon, a legendás Hockenheimben.

A Forma-1-es csapatok a verseny leintését követően már szedik is a sátorfájukat és átköltöznek a nyári szünet előtti utolsó futam helyszínére, a Hungaroringre. Holnap megérkeznek a kamionok a pályára, hogy csütörtökön a média napon már minden készen legyen a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjra. Valamivel jobb időjárás és a híres magyar vendéglátás fogadja itt a csapatokat.

2019-es Német Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Max Verstappen Red Bull 1:44:31.275
2. Sebastian Vettel Ferrari + 7.333
3. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 8.305
4. Lance Stroll Racing Point + 8.966
5. Carlos Sainz McLaren + 9.583
6. Alexander Albon Toro Rosso + 10.052
7. Romain Grosjean Haas + 16.838
8. Kevin Magnussen Haas + 18.765
9. Lewis Hamilton Mercedes + 19.667
10. Robert Kubica Williams + 24.987
11. George Russell Williams + 26.404
12. Kimi Raikkönen Alfa Romeo + 42.214
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo + 43.849
14. Pierre Gasly Red Bull Nem ért célba
15. Valtteri Bottas Mercedes Nem ért célba
16. Nico Hülkenberg Renault Nem ért célba
17. Charles Leclerc Ferrari Nem ért célba
18. Lando Norris McLaren Nem ért célba
19. Daniel Ricciardo Renault Nem ért célba
20. Sergio Perez Racing Point Nem ért célba

A világbajnokság eredménye a Német Nagydíj után

Pilóták:
1. Lewis Hamilton 225 pont
2. Valtteri Bottas 184 pont
3. Max Verstappen 162 pont
4. Sebastian Vettel 141 pont
5. Charles Leclerc 120 pont
6. Pierre Gasly 55 pont
7. Carlos Sainz 48 pont
8. Kimi Raikkönen 27 pont
9. Danyiil Kvjat 25 pont
10. Lando Norris 22 pont
11. Daniel Ricciardo 22 pont

Konstruktőrök:
1 Mercedes 409
2 Ferrari 261
3 Red Bull Racing Honda 217
4 McLaren Renault 70
5 Scuderia Toro Rosso Honda 42
6 Renault 39
7 Racing Point BWT Mercedes 31
8 Haas Ferrari 26
9 Alfa Romeo Racing Ferrari 26
10 Williams Mercedes 1