A 2011-es fotókat nézegetve jövünk rá, hogy milyen rég is volt, hogy utoljára Forma-1-es autók versenyeztek ezen a hőmérséklet szempontjából ősz végén is kellemes helyszínen. Érdekessége a futamnak, hogy itt eddig mindössze négy pilótának sikerült győznie. Felipe Massának négyszer, Jenson Buttonnak, Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek egyszer-egyszer. Az első két pilóta már nem szerepel a Forma-1-es mezőnyben, Sebastian Vettel győzelmére pedig idén nemigen fogadhatunk. Maradt tehát Lewis Hamilton, akinek valljuk be jó esélye lesz ezúttal is a győzelemre.

A hétvége egyik nagy szenzációja a Ferrarihoz köthető. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, ugyanis kihagyja a hétvégi futamot és talán még azután is párat. A hivatalos indok az, hogy a svájci szakember a maranellói gárda 2021-es programját felügyeli, annak érdekében az ideinél jobb évet teljesítsenek a jövő szezonban. Ez viszont teljes odafigyelést és odaadást követel meg a Ferrarinál dolgozóktól, hiszen a mezőny elejéről a mezőny középső traktusába csúszott vissza a szebb napokat is megélt olasz istálló.

A Mercedes sem hagyott minket hír nélkül a két futam között. Bár Lewis Hamilton szerződéshosszabbításáról semmi biztos nem tudható, Toto Wolff csapatfőnök egy rádiónak adott interjújában elhintette, hogy marad 2021-ben is ugyanebben a pozícióban a brackley-i istállónál. Hivatalos bejelentés nem volt, így érdemes fenntartásokkal kezelni ezt az információt.

A jövő évi versenynaptár részletei már korábban kiszivárogtak, de a Török Nagydíj hetében végül hivatalosan is kiadták a 2021-es Forma-1-es versenynaptárt. Márciusban a szokásos időpontban ismét Melbourne-ben, Ausztráliában indul a szezon (bár sokáig arról volt szó, hogy Bahrein lesz az első futamhelyszín) és decemberben elején Abu Dzabiban ér véget. Vietnámba nem fog ellátogatni a Forma-1-es cirkusz április végén politikai problémák miatt, s helyette ugorhatna be az egyik idei új pálya. A hétvégi isztambuli pályán megrendezésre kerülő Török Nagydíj örömmel lépne a vietnámi futam helyébe. Először azonban egy sikeres futamot kell letudnia a hétvégén. Az április 25.-ei időpontot mindenesetre nyitva hagyták még. Ami számunkra a legfontosabb, a Forma-1-es Magyar Nagydíjat augusztus 1.-én rendezik a Hungaroringen.

A verseny és a pálya
Az 58-körös Török Nagydíj november 15.-én helyi idő szerint 11.10-kor (nálunk 13.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.338 km, a teljes versenytáv 309,396 km. A pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2005-ből, ideje 1 perc 24,770 másodperc.
Az interlagosi (brazil) és az előző futam helyszínéül szolgáló imolai pályához hasonlóan az óramutató járásával ellentétes irányban halad majd a verseny. Ez a pilóták nyakát igencsak megterheli, amire jó kondíciójuk ellenére speciális súlyzós edzésekkel tudnak készülni a versenyzők.

2021-es Forma-1-es versenynaptár
március 21. Ausztrál Nagydíj, Melbourne
március 28. Bahreini Nagydíj, Szahír
április 11. Kínai Nagydíj, Sanghaj
április 25. Bejelentésre vár (Vietnámi Nagydíj helyett)
május 9. Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 23. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 6. Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku
június 13. Kanadai Nagydíj, Montreal
június 27. Francia Nagydíj, Le Castellet
július 4. Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 18. Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 1. Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 29. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 5. Holland Nagydíj, Zandvoort
szeptember 12. Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 26. Orosz Nagydíj, Szocsi
október 3. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr (Marina Bay)
október 10. Japán Nagydíj, Szuzuka
október 24. USA Nagydíj, Austin
október 31. Mexikói Nagydíj, Mexico City
november 14. Brazil Nagydíj, Interlagos (Sao Paulo) vagy Rio de Janeiro
november 28. Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
december 5. Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina