Abu-Dhabiban is Vettel és a Red Bull sikerére fogadhatunk. Az eddigi négy itteni futamból kettőt nyert a négyszeres világbajnok Vettel. 2012-ben azonban a ralizásból visszatérő Kimi Raikkönen kimutatta foga fehérjét és begyűjtötte visszatérése utáni első Forma-1-es győzelmét. Tavaly Fernando Alonso lett a második és Vettelnek a bronzérmes helyezés jutott. Idén viszont a Belga Nagydíj óta nem állt más a dobogó tetején, mint az energiaitalos cég sztárja, aki most már megkönnyebbülten, de korántsem karba tett kézzel indul el ezen a futamon. A múlt hétvégi versenyen Indiában Vettelt a sportág legfiatalabb négyszeres világbajnokává koronázták.

A Red Bull csapat főnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel lekörözheti a hétszeres világbajnok Michael Schumachert. „Azt gondolom, Sebastian nagyot fejlődött idén. Az ahogy vezet, az a színvonal azt mutatja, hogy az idei év sikerült számára a legjobban. A szintet folyamatosan emelte.” – szögezte le Horner.

Miközben a Red Bull ünnepel, a Ferrari próbálja megérteni, hogy hogyan és mikor ment el mellettük a világbajnoki címszerzés esélye. A csapatfőnök Stefano Domenicali Fernando Alonso egy korábbi megszólalásához hasonlóan elmondta, hogy a nyári szünet környékén már megszólaltak a vészharangok. Bár Alonsónak az indiai futamig matematikai esélye volt az egyéni világbajnoki címre, a csapat tudta, hogy ez a vonat már elment. Domenicali szerint a Ferrari idén nem végzett elég jó munkát. „Tavaly megnyerhettük volna a világbajnoki címet úgy is, hogy nem a miénk volt a legjobb autó. Akkor azonban egyéb elemekben elég jók voltunk ahhoz, hogy nyerő csapat lehettünk volna. Idén azonban nem voltunk elég jók az autó fejlesztésében és a gumik kezelésében.” Indiához hasonlóan a Pirelli a közepes és a lágy abroncsokat viszi Abu-Dhabiba is. Így a csapatok legfőbb dolga az lesz a pénteki szabadezdés során, hogy megértsék, hogy hogyan viselkednek ezek az abroncsok egy teljesen másfajta pályán, amely nagyon igénybe veszi a fékeket és a hátsó kerekeket.

A verseny és a pálya

A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát az előző években finom homokréteg takarta, ami szemcsésedéshez vezetett, s az új beton puha és sötét volt. Elég nehéz a pálya a pilóták szemszögéből, hiszen 21 kanyar található rajta, amelyből különösen a hosszú egyenes és az utána következő nyolcas kanyar tűnik ki. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással van a beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokkal eshet napnyugta után. Ezáltal a gumik viselkedése is megváltozik, így a lágy abroncsokon később, napnyugta után, hosszabb ideig lehet a pályán kint maradni, mint korábban, mikor még teljes erejével sütött a nap. A pálya érdekessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át látja. Ez nagyon látványos. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.

Az 55-körös Abu-Dhabi Nagydíj november 3.-án helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,554 km, a teljes versenytáv 305,355 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja (2009-ből), ideje 1 perc 40,279 másodperc. 2012-ben Kimi Raikkönen állhatott a dobogó tetejére, ideje 1:45:58.667 volt. A második helyezett Fernando Alonso (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!