A Mercedes nagyon belekezdett az idei évbe. Az első négy futamot a Mercedes-pilóták zsinórban kettős győzelemmel zárták, s az ellendrukkerek nagy bánatára nem várható más Spanyolországban sem. Rekorddöntő formában nyitották az évet a pilótái, s ami az előzményeket illeti, az elmúlt két évben Lewis Hamilton húzta be az első helyet a katalánoknál. Az előző szezonok is nagyon sikeresek voltak a Mercedes és pilótái számára, de amit idén csinálnak, az elsöprő. A Ferrari nem tud labdába rúgni. Sebastian Vettel legutóbbi nem túl pozitív nyilatkozata szerint a Ferrariból egy jól teljesítményt kinyerni olyan, mint egy Rubik kockát kirakni. Kétségkívül gyors a maranellói csapat autója, de még nem tudja a legtöbbet kihozni a meglévő csomagból.

“Remélhetőleg a Ferrari egyszer csak fel tudja venni velünk a harcot. Szerintem megvolt a teljesítményük ahhoz, hogy mindkét autójuk az első sorból rajtoljon (Bakuban).” – szögezte le Hamilton. “Az adatainkból láttuk, hogy Seb autójának nem volt húzása, ami négy vagy öt tizedet is jelentett, így talán rajtelső is lehetett volna, ha erősebb az autója és akkor a verseny is izgalmasabb lehetett volna.” – tette hozzá a világbajnokságban jelenleg Valtteri Bottas mögött egy ponttal a második helyen álló pilóta. Azért a Mercedes sem hibátlan. Lewis Hamilton szerint az idei autó nehezebben vezethető az elődeinél. Az egyensúlyát és kezelhetőségét tekintve még van mit tökéletesíteni rajta.

Ami pedig a maradék dobogós helyet illeti, azon Max Verstappen osztozkodott a Ferrari pilótáival. Az utóbbi három futamon azonban csak a negyedik helyezés jutott a holland pilótának. Ez nyilvánvalóan nem tetszik se neki, se a csapatának, hiszen több kell ennél, ha harcolni szeretne a világbajnoki címért. Még akkor is, ha a vb szezon vége még nagyon messze van. A most elvesztegetett pontok hiánya fájó lehet majd a szezon vége felé.

Bár a nagy csapatok már a szezonkezdő futamokra is visznek fejlesztéseket, Barcelona általában az első olyan helyszín, ahová mindenki egy sor újdonsággal érkezik. “Tudjuk, hogy mindenki nagy fejlesztéseket visz. Így ez majdnem olyan, mintha mindenki a B kocsival állna rajthoz, így a végeredmény egy kissé változhat.” – szögezte le a Haas-szal versenyző Roman Grosjean. Ez azonban inkább a középmezőnyre vonatkozik, mintsem az éllovasokra.

A Pirelli új idei abroncsai eddig nem nyerték el sokak tetszését. Több csapat is küszködött velük, nehezen találták meg a megfelelő üzemhőmérsékletet a legjobb teljesítményért. A Haas is ezen csapatok között volt, de francia pilótája szerint a gumikérdés Spanyolországban nem lesz olyan létkérdés, mint az eddigi futamokon.

A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A 66-körös Spanyol Nagydíj május 12.-én 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot már Daniel Ricciardo tartja 2018-ból, ideje 1 perc 18,441 másodperc. 2018-ban Lewis Hamilton révén Mercedes-siker született Spanyolországban. A brit pilóta győztes ideje 1:35:29.972 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg Max Verstappen (Red Bull) lett a harmadik.