Mivel ez a pálya a sivatag közepén található, megkülönbözteti a többi versenyhelyszíntől. Az ausztrál ősz után itt igazi forróság várható, az is a száraz fajtából. 2014-ben a szezon előtti három tesztelésből kettő itt zajlott, így elég ismerős a pálya a csapatok számára. Húsvét hétfőn a már a helyszínre érkezett csapattagok esőről számoltak be, de az időjósok szerint versenyzésre ideális napos időre és 25 fok körüli hőmérsékletre számíthatnak a csapatok a versenyhétvége során.

Az Ausztrál Nagydíj nem hozott meglepetést az éllovasok tekintetében. A kettős Mercedes-siker és a lepattanót elkapó Ferrari ismerős felállás tavalyról. 2015-ben köztudott volt, hogy a maranellói autók jól teljesítenek extrém melegben a jobb gumikezelésüknek köszönhetően, így a hétvégi futamra várakozással tekinthetünk még akkor is, ha tudjuk, hogy tavaly Hamilton vihette haza a győztes trófeát a Perzsa-öbölből. Ausztráliában a rossz versenystratégia miatt úszott el a futam a Ferrari számára. Kérdés, hogy vajon a pirosak nyertek volna-e, ha a csapat szuperlágy helyett közepes gumikra vált?

Mindenesetre sokan remélik, hogy Bahreinben már tisztább képet kaphatunk a reális erősorrendről. Az élen valószínűleg nem történnek forradalmi változások, de hátrébb történhetnek még meglepetések. A Toro Rossótól már az első futamon is többet vártunk, s kérdés, hogy a Haas folytatja-e kitűnő szereplését, vagy csak egyszeri pontszerzést láthattunk Romain Grosjeantól. Bár az Ausztrál Nagydíjon nagyon sokan panaszkodtak az új időmérő rendszerre, mégis megmarad Bahreinben is. Az utolsó pár percben, mikor máskor már tetőfokára hágtak az izgalmak, most semmi nem történt a pályán, pedig az új rendszer célja éppen az lett volna, hogy izgalmasabbá tegyék az időmérő edzést. A szezonnyitó futam után arról szóltak a hírek, hogy azonnal elvetik és visszaállítják a már megszokott időmérő rendet, Bahreinben mégis adnak neki még egy esélyt, állítólag a Force India és a Pirelli nyomására, mivel ők a régi rendszer ellen szavaztak. Szombaton mindenesetre a Melbourne-ihez hasonló „izgalmakra” kell készülnünk, mivel csak ez után kerülhet szóba a változtatás.

Ami pedig a hétvégi futamot illeti, fontos tudni, hogy 2014 óta már ez is villanyfényes futam. Az első Bahreini Nagydíjat 2004-ben rendezték meg, ennek örömére a 10. évfordulón esti futamot rendeztek a szahíri pályán és ez azóta így is maradt. A versennyel kapcsolatos érdekesség még, hogy 2012-ben és 2013-ban is ugyanaz a három pilóta (Vettel, Raikkönen, Grosjean) állt a dobogó ugyanazon három helyén. Bár Sebastian Vettel vagy Raikkönen ismét dobogós lehet, nagy fegyvertény lenne a Haastól, ha mindjárt a második futamán dobogóra állhatna Grosjean által.

A verseny és a pálya

Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 3.-án, helyi idő szerint 18 órakor (Magyarországon 17 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja (2005-ből), ideje 1 perc 31,447 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, de ahogy egyre több gumi kerül a pályára, úgy javul a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is kritikus lehet Bahreinben. 2015-ben Lewis Hamilton nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1:35:05.809 volt. A második helyezett Kimi Raikkönen (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!